Hoe ging het er in de regio aan toe? Zijn we erin geslaagd om klappen die in het voorseizoen zijn geïncasseerd weer enigszins goed te maken?
Voor onze regionale destinatiemarketing organisatie Holland boven Amsterdam werden we dit vroege voorjaar flink teruggefloten. Normaliter starten wij op dat moment onze campagnes om toeristen naar onze regio te verleiden, maar door de Corona uitbraak zijn deze opgeschort. We hebben daardoor op een veel lager niveau langs digitale weg contact onderhouden met onze doelgroepen. Toen duidelijk werd dat de zomer toch nog kansen zou bieden is er vol op het orgel getrapt. Onze marketinginspanningen zijn daarbij in belangrijke mate gericht op de nationale markt. Dit onder het motto dichtbij en veilig op vakantie.
Zo zijn er campagnes gestart als ‘zee van ruimte boven Amsterdam’, ‘Dagje weg boven Amsterdam’ en ‘even weg boven Amsterdam’. Het mooie weer zal zeker hebben meegeholpen, maar het beeld is dat de campagnes hebben gewerkt. Veel bezoekers vonden de weg naar ons mooie gebied en daarbij ook een groot aantal die nog onbekend zijn met Holland boven Amsterdam.
Andere tijden, andere toeristen, vraagt om andere activiteiten. Voor de Nederlandse toerist hebben we niet alleen nieuwe arrangementen ontwikkeld. Voor onze mooie regio hebben we ook bestaande arrangementen aan elkaar gekoppeld. De arrangementen zijn te vinden op: beleefbovenamsterdam.nl.
Het leuke van arrangementen is dat je als inwoner van je eigen regio ook op pad kunt. Na een vermoeiende week thuiswerken is niets aantrekkelijker dan ook buiten de vakanties te genieten van de vele mogelijkheden die Holland boven Amsterdam te bieden heeft: een absolute aanrader.
Thijs PenÂnink
OntÂwikÂkeÂlingsÂbeÂdrijf NHN