Nieuws

SurveyMonkey rondt overname Amsterdamse Usabilla af

Gecombineerde bedrijven bieden compleet portfolio aan oplossingen om klantbeleving te verbeteren


Marc van Agteren, Chief Executive Officer, Usabilla

Marc van Agteren, Chief Executive Officer, Usabilla

Amsterdam en San Mateo (Californië)
SurveyMonkey heeft de overname van het Nederlandse Usabilla afgerond. Usabilla helpt ruim 450 grote organisaties in 35 landen, waaronder bekende merken zoals Philips, Lufthansa en Vodafone bij het in real-time verzamelen en analyseren van gebruikersfeedback. Op basis van deze informatie kunnen organisaties vervolgens hun producten en klantervaring verbeteren.

Met deze overname breidt SurveyMonkey zijn bestaande aanbod in enterprise-oplossingen uit, waarmee een compleet portfolio voor ‘Customer Powered Data’ ontstaat.

“We verwelkomen het team, de producten en de klanten van Usabilla en beginnen een nieuw hoofdstuk bij SurveyMonkey. Een nieuw hoofdstuk met een versterkte enterprise-productlijn, een grotere wereldwijde aanwezigheid en breder go-to market-kanaalâ€, zegt Zander Lurie, CEO van SurveyMonkey. “De diepgaande expertise van Usabilla in het ondersteunen van grote merken bij het verbeteren van hun producten en klantervaring sluit naadloos aan op onze missie. Gezamenlijk bieden we meer waarde voor onze klanten en aandeelhouders.â€

lees ook: Amsterdamse Usabilla voor 80 miljoen dollar naar SurveyMonkey

“Steeds meer organisaties zetten VoC (Voice of Customer) -technologieën in om betere en meer contextuele inzichten te verzamelen. Daarmee kunnen ze hun klanten meer centraal stellen en slimmere zakelijke beslissingen nemenâ€, zegt Faith Adams, senior analyst, Customer Experience bij Forrester. Forrester heeft Usabilla als VoC-specialist opgenomen in het 2018 Now Tech-rapport.

Faith Adams
“Om de best mogelijke klantbeleving te kunnen bieden, moeten organisaties verder kijken dan een specifiek verkoopkanaal of bedrijfstak. Onze eigen data wijst op de voordelen: een betere gebruikersbeleving kan onder andere zorgen voor snellere omzetgroei, meer klantbehoud en kostenbesparingen.â€

Ruim 130 medewerkers van Usabilla treden in dienst bij SurveyMonkey, waarmee het totale aantal medewerkers uitkomt op ruim 1.000, verspreid over 10 vestigingen. Daaronder vallen nieuwe vestigingen in Amsterdam, New York, Londen en Berlijn. SurveyMonkey en Usabilla gaan hun gecombineerde wereldwijde aanwezigheid en producten inzetten om de verkoop te stimuleren en in te spelen op de uitstekende marktkansen.

Over SurveyMonkey

SurveyMonkey is een vooraanstaand enquêtesoftwarebedrijf dat als missie heeft ‘to power the curious’. Via het People Powered Data-platform van het bedrijf verzamelen en analyseren ruim 17 miljoen actieve gebruikers over de hele wereld feedback van klanten, medewerkers en website- en app-gebruikers. Met de enterprise-oplossingen en integratiemogelijkheden van SurveyMonkey kunnen 98% van de Fortune 500-bedrijven belangrijke uitdagingen aangaan, van het verbeteren van de klantbeleving tot het vergroten van de tevredenheid van werknemers. Met behulp van SurveyMonkey transformeren organisaties over de hele wereld deze feedback in zakelijke informatie die groei en innovatie stimuleert. Kijk voor meer informatie op https://nl.surveymonkey.com/.

Over Usabilla

Usabilla stelt merken zoals Philips, Lufthansa en Vodafone in staat om echt klantgericht te opereren door de digitale ervaringen op websites, in apps en in e-mailberichten te verbeteren. Organisaties krijgen met Usabilla de leidende oplossing om de mening van klanten te verzamelen, samen met zowel kwantitatieve als kwalitatieve data, waarmee inzichten omgezet kunnen worden in acties die zorgen voor succes. Kijk voor meer informatie op www.usabilla.com.


 

Vorig bericht Stichting Me-Care in Amsterdam failliet
Volgend artikel Nominaties Dutch App Awards oa: Albert Heijn, SkinVision, AD en Kinder

Nu op WijNoordHolland