Nieuws

PostNL sluit Bagageservice aan op Schiphol technologie

Amsterdam Airport Schiphol, Scarabee Aviation Group en PostNL werken samen om het reizen makkelijker te maken.


In maart 2017 is de PostNL Bagageservice geïntroduceerd voor reizigers vanaf Schiphol. Sinds deze week wordt voor deze bagageservice dezelfde technologie gebruikt als voor de selfservice bagage drop-off machines op Amsterdam Airport Schiphol. Deze technologie van Scarabee Aviation Group biedt een schaalbare en toekomstbestendige oplossing. Hierdoor kunnen straks nog meer passagiers en luchtvaartmaatschappijen van deze dienst gebruik maken.

Henk-Jan Gerzee, Chief Digital Officer Royal Schiphol Group:
“Schiphol innoveert continue om het reisproces zo aangenaam mogelijk te maken. Met slimme digitale oplossingen stromen reizigers beter door en werken we aan een betere reizigersbeleving.”

De PostNL bezorger haalt de bagage thuis op en scant daar de boardingpassen. Deze informatie wordt via de systemen van Schiphol geverifieerd met de betreffende luchtvaartmaatschappij, waardoor de bagage direct is ingecheckt. Op de luchthaven wordt de koffer via het reguliere proces in het vliegtuig geladen, waarna het op de plaats van bestemming van de bagageband gehaald kan worden. Hierdoor kan de passagier zonder ruimbagage naar Schiphol reizen en kan men direct bij aankomst door naar security.

Michael Tan, CEO van de Scarabee Aviation Group:
“De stap van “self-service Bagdrop†naar “online Bagdropâ€Â is een belangrijke vernieuwing in het reisproces. De samenwerking tussen Schiphol Airport, PostNL en Scarabee resulteert in meer keuze voor de reiziger met een onbezorgde reis in het vooruitzicht. De reiziger kan aan boord gaan in de wetenschap dat zijn of haar koffer in goede handen is.”

Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten en Logistiek van PostNL:
“Door samen te werken aan de professionalisering van de bagageservice zorgen Schiphol, Scarabee en PostNL ervoor dat het proces van de bagageservice nóg soepeler verloopt. Daarnaast ontzorgen we reizigers en bieden we hen gemak. We zien bijvoorbeeld dat 40% van de gebruikers van de bagageservice overstapt op openbaar vervoer. Wij willen dat zonder koffers reizen naar het vliegveld daarmee vanzelfsprekend wordt.”

Vorig bericht 11 nieuwe faillissementen in Noord-Holland (onder meer G-Hold Licence B.V. (Handelsnaam G-Hold Licence B.V.), G-Sus In Between B.V. (Handelsnaam G-Sus In Between B.V.))
Volgend artikel Orange neemt Basefarm over voor 350 miljoen euro

Nu op WijNoordHolland