Nieuws

Blue Field Agency neemt Immense, Link Design, Totta Research en Totta data lab over

Met de overnames is Bluefield direct een van de grootste bureaus in Nederland op het gebied van data, design en technologie.


Amsterdam
Marketingbureau Blue Field Agency heeft bekendgemaakt dat Immense, Link Design, Totta Research en Totta data lab voortaan opereren onder de vlag van Bluefield. Dit najaar zullen de bedrijven – alle gevestigd in Amsterdam – verhuizen naar één gezamenlijk pand in onze hoofdstad; een iconisch, goed bereikbaar pand aan de ring, met een fenomenaal uitzicht over Amsterdam.

Het nieuwe Bluefield combineert vijf vakgebieden: (marketing)strategie, technologie, design, onderzoek en data science. Deze combinatie leidt tot een unieke en sterke marktpositie voor Bluefield als fullservicebureau met complete end-to-end oplossingen. Alle aspecten van de customer journey zijn nu onder één dak te vinden, en alle 110 medewerkers gaan intensief samenwerken om ‘accountable growth’ voor klanten te realiseren. Doordat Bluefield nu alle expertises in huis heeft, kan ze volledig invulling geven aan de ambities van haar relaties. Bluefield is dé partner voor bedrijven in Healthcare, Retail, FMCG, E-commerce en overheid. Met een vestiging in München wordt tevens de Duitstalige markt goed bediend.

Een unicum onder de overnames

Het onderscheidende kenmerk van de overname is dat de vijf bedrijven diensten aanbieden die bijdragen aan ‘accountable growth’ van haar relaties. Alle vijf bedrijven zijn en blijven expert binnen hun vakgebied, én zullen elkaar versterken. De vijf vakgebieden worden gelabeld onder drie pijlers: Business Insights & Analytics, Data Science, Machine Learning & Technologie en Strategie, Design & Consultancy. Deze optimale mix van disciplines draagt bij aan ‘accountable growth’ voor haar relaties.

‘Accountable growth’ staat volgens Bluefield voor het meetbaar en beheersbaar realiseren van groei voor opdrachtgevers. Geen loze media- en marketingvariabelen, maar werkelijke bijdragen aan de (groei)doelstelling van een onderneming of instelling. Dat bereikt Bluefield door de inzet van data, research, insights, technologie, design en marketing.

Bart Wichers, een van de twee directeuren bij Totta Research is blij met deze grote stap: “Vanuit Totta hebben we de afgelopen jaren al flinke stappen gezet om insights, data analytics en data science samen te brengen om onze klanten steeds beter te bedienen. Nu we onderdeel zijn van Bluefield, kunnen we daarin nóg een flinke stap verder gaan.  Door ook design, IT, organisatieadvies en marketing toe te voegen aan onze dienstverlening, kunnen we ook de creatie en implementatie verzorgen. Zo kunnen we complete end-to-end oplossingen bieden aan onze klanten. En dat zowel in de profit- als in de non-profitsector.”

Van ‘business thinking’ naar ‘design thinking’

Voor Bluefield is het traditionele, lineaire denken (‘business thinking’) van bedrijven niet meer van deze tijd. Bluefield realiseert resultaat door anders naar problemen te durven en kúnnen kijken. Het bureau slaat een nieuwe weg in: “Het is de hoogste tijd om op een andere manier te kijken naar marketing, design en promotie. We moeten niet denken in oplossingen alleen, maar in meetbare resultaten”, aldus Ulke Verkerk, Founder & CEO van Bluefield. Daarnaast is ‘design thinking’ een noodzakelijke randvoorwaarde voor het bereiken van ‘accountable growth’. “Een uitdaging kent niet slechts 1 oplossing. Je moet continu kunnen bijsturen, testen, meten en verbeteren.”

De overnamestrategie

“De tijd is rijp voor internationale groei om onze datagerichte servicepropositie verder te kunnen uitrollen”, aldus Erik Klein Nagelvoort, Chief Strategy Officer van Bluefield. “Dat we deze bureaus hebben kunnen overnemen is geen toeval; we werken al reeds geruime tijd intensief samen. Nu is de tijd om ook werkelijk samen te gaan en te bouwen aan de toekomst. De technologie die wij ontwikkelen stelt ons in staat om werkelijk invulling te geven aan onze ambitie: het verschil maken voor onze relaties.”

Pride Capital Partners acteert als financiële partner in de verdere buy & build strategie van Bluefield. Pride Capital Partners financiert ondernemingen met een schaalbaar en recurring periodiek businessmodel in de software- en IT-markt.

Vorig bericht Provincie investeert ruim € 270 miljoen in natuur en biodiversiteit
Volgend artikel Schiphol CEO Dick Benschop: ‘Emissievrije luchtvaart is mission possible’

Nu op WijNoordHolland