Branding

Xpirit gaat verder als Xebia

Dienstverlener vormt de basis voor Xebia's MicroXpirit gaat verder als Xebiasoft Service Line

Xpirit gaat verder als Xebia

Hilversum, 
Xebia, IT-consultancy gericht op digitale transformatie, maakt Xpirit definitief onderdeel van de merknaam. Daarmee stroomlijnt Xebia verschillende servicelijnen binnen de strategie om één merknaam te voeren voor de hele organisatie. Xpirit, de op Microsoft gerichte consultancy-afdeling van Xebia, legt de basis voor de Microsoft Service Line van het moederbedrijf.
Xebia staat bekend om zijn aanpak binnen verschillende expertises (ook wel: service lines) en dynamische strategieën. Zo breidde het bedrijf zijn activiteiten uit naar verschillende wereldwijde regio’s om op verschillende gebieden tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van organisaties. Deze gespecialiseerde aanpak heeft sterk bijgedragen aan de wereldwijde groei van Xebia.

Expertisepartner voor Microsoft-diensten

Xpirit was als zelfstandig opererend merk altijd al onderdeel van de Xebia-groep. Onder de Xebia-merknaam blijft het zich opstellen als expertisepartner in het Microsoft-ecosysteem. Het onderscheidt zich in de ontwikkeling van een engineering cultuur waarin softwaretechnologie, dataoplossingen en Azure-cloudinfrastructuren samenkomen met een DevOps mindset.
“Door Xpirit op te laten gaan in Xebia doen we meer dan alleen onze merken en diensten samenvoegen. We versterken hiermee onze inspanningen om een toonaangevende wereldwijde leverancier van Microsoft-oplossingen te zijn”, zegt Anand Sahay, Global CEO van Xebia. “Door ons onder één merknaam te verenigen, leveren we een beter geïntegreerd en gemakkelijk toegankelijk dienstenaanbod. Dit sluit perfect aan op ons doel om de go-to partij te zijn voor digitale transformatie.”

One-stop-shop voor IT-behoeften

Door de veranderende technologie-industrie implementeert Xebia nu zijn nieuwe strategie gericht op duidelijkheid en eenvoud. Met deze ‘één-merkstrategie’ worden de verschillende servicelijnen in één enkele entiteit samengevoegd, zodat organisaties toegang krijgen tot een eenvoudige en complete one-stop-shop voor al hun IT-behoeften.
“We zijn verheugd om deze mijlpaal in onze wereldwijde integratiestrategie te delen. De evolutie van Xpirit naar de Microsoft Service Line van Xebia bevestigt onze toewijding om organisaties wereldwijd een eenvoudige, maar krachtige one-stop shop te bieden,” zegt Marcel de Vries, Global MD & CTO Xebia Microsoft Services en oprichter van Xpirit. “Door deze strategische stap geven we de toekomst van technologie vorm en voorzien we organisaties wereldwijd van de beste oplossingen en expertise.”

De overgang van Xpirit naar de Microsoft Service Line van Xebia is een essentieel onderdeel van de wereldwijde integratie binnen de organisatie. Het resulteert in een samenhangende aanpak om expertise en diensten te stroomlijnen, zodat organisaties wereldwijd toegang krijgen tot een uniforme suite van oplossingen onder het vertrouwde Xebia-merk. Xebia is onder meer partner voor IT-experts in diensten rond Business Transformation tot Data & AI, Low Code, Cloud en Software Development.

Vorig bericht SCAYLE erkend als Major Player in IDC MarketScape
Volgend artikel Van 100 naar 0 decibel: eerste Silent Metal concert in Nederland

Nu op WijNoordHolland