Nieuws

Waddenzee: Informatie en netwerkbijeenkomst voor ondernemers

De Waddenzee is als werelderfgoed heel bijzonder.


Den Oever
Voor ondernemers liggen er nog veel kansen om dit speciale gebied aan recreanten en toeristen te laten zien, proeven, voelen, horen en ruiken. Daarover willen we u graag informeren en met u in gesprek tijdens een netwerkbijeenkomst voor ondernemers in de Noordkop op 1 april 2019. De bijeenkomst vindt plaats van 19.30 tot circa 22.00 uur in MFA De Ontmoeting, ruimte De Verbinding (bovenverdieping) aan de Verwachting 1 in Anna Paulowna. Het programma vindt u hieronder.

Genieten van het waddenuitzicht bij Den Oever

Tijdens deze avond informeren we u en andere belanghebbende over de marketingcampagne rondom het UNESCO werelderfgoed de Waddenzee. Er wordt vertelt hoe u de vruchten kunt plukken van deze campagne en inspeelt op de kansen die deze campagne met zich meebrengt. Tijdens de avond is er ook een netwerkmoment om elkaar te ontmoeten. Komt u ook? Meld u zich dan aan bij ons.

Is deze bijeenkomst wel voor mij?

Deze bijeenkomst is voor alle ondernemers in de Noordkop zich bezighouden met recreatie en toerisme, of die zich hier in de toekomst mee willen bezighouden. Denk aan het organiseren van arrangementen op het gebied van natuur, fiets-, wandel-, en boottochten in combinatie met lekker eten & drinken en activiteiten. Maar ook aan verhuur van accommodaties, fietsen, bootjes, materialen voor watersport, de verkoop van souvenirs en streekproducten en het organiseren van evenementen die raakvlakken hebben met de Wadden.

Programma

De avond vindt plaats op 1 april 2019, het programma bestaat uit:

19.15 uur Inloop
19.30 uur Presentatie door Roger Davids (van Werelderfgoed Waddenzee) over het vermarkten het gebied UNESCO Werelderfgoed Waddenzee.
20.00 uur Presentatie van Marlies Groot (van Holland Boven Amsterdam) over kansen voor ondernemers in de Noordkop en aansluiten bij de campagne.
20.15 uur Kennismaken met Silke Benjamins en Miranda van Oostrum ( van de gemeente Hollands Kroon) en uitleg wat zij namens de gemeente voor ondernemers kunnen betekenen.
20.30 uur Pauze
20.45 uur Tips & tricks voor product-ontwikkeling & handvatten voor goed gastheerschap door Renate de Backere van de Waddenvereniging.
21.15 uur Netwerkmoment
22.00 uur Einde

Achtergrondinformatie

Marketingcampagne werelderfgoed Waddenzee

De drie marketingorganisaties van Noord Holland (Holland Boven Amsterdam), Friesland (Merk Fryslân) en Groningen (Marketing Groningen) hebben de opdracht gekregen om het UNESCO Werelderfgoed Waddenzee de komende zes jaren te vermarkten. Op die manier wordt het duurzaam toerisme gestimuleerd en de leefbaarheid van de inwoners en ondernemers in de Waddenregio’s vergroot.

De marketing bestaat uit verschillende verhaallijnen die de uitzonderlijke waarden en het toeristisch aanbod van het waddengebied met elkaar verbinden. Denk bijvoorbeeld aan een verhaal dat via een wandel- en fietsroutes bekend wordt gemaakt. De Kop van Noord-Holland wordt hier actief in mee genomen. Hierin liggen voor ondernemers en andere partijen veel kansen.

Vorig bericht B2B-marketingbureau spotONvision behaalt ISO-certificering
Volgend artikel Toekomstbeeld van het Zaanse centrum in 2040

Nu op WijNoordHolland