Vacature van de dag

Provincie zoekt innovatieve directeur Beheer & Uitvoering

B&U werkt letterlijk aan onze openbare ruimte.


De provincie Noord-Holland is op zoek naar een innovatieve directeur voor de directie Beheer & Uitvoering (B&U).

Als lid van het directieteam ben je medeverantwoordelijk voor het gehele concern. Je rapporteert aan de algemeen directeur en stuurt de directie B&U aan. Hierbij geef je direct leiding aan 7 sectormanagers en indirect aan ruim 500 in- en externe medewerkers.

Vacature Innovatieve directeur Beheer & Uitvoering bij de Provincie Noord-Holland
Vacaturenummer: BU-1317

De organisatie:

Onze provincie is gemaakt. Door de natuur. En door mensenhanden. Op veel plekken is ze zelfs vanuit het niets gecreëerd. Vanuit de wil om verder te komen. Om te overleven. Om te ontdekken. Om het beter te willen doen. Een provincie waar je snel en veilig van A naar B kunt komen. Waar altijd iets gebeurt. Dat is Noord-Holland. Daar zetten zo’n 1.400 betrokken medewerkers zich dagelijks voor in.

Noord-Holland geeft ruimte aan groei. Aan vernieuwing, duurzaamheid en ondernemerschap. We zetten ons in voor de kwaliteit van bodem, water en lucht, het vergroten van de biodiversiteit, een sterke economie, de energietransitie, mobiliteit, voldoende woningen, de bescherming van ons landschap en om de klimaatverandering tegen te gaan. Hierbij werken we nauw samen met andere overheden, ondernemers, belangenorganisaties en vrijwilligers.

Achtergrond:

De directie Beheer & Uitvoering werkt letterlijk aan onze openbare ruimte. De aanleg van nieuwe en de reconstructie van bestaande provinciale (vaar)wegen, natuurprojecten en bodemsaneringen en het beheer en onderhoud van bestaande wegen, groen en openbare vervoersnetwerken. Maar ook het gebruik van de provinciale infrastructuur (verkeersmanagement, tunnelbewaking, brug- en sluisbediening) en groengebieden gericht op veiligheid, doorstroming, duurzaamheid en minder overlast. Alles om de ruimte zo optimaal mogelijk in te richten en te benutten op een innovatieve manier. De provincie Noord-Holland heeft de afgelopen jaren aan de wieg gestaan van mooie innovaties op het gebied van Smart Mobility en energie zoals SolaRoad, en was als eerste wegbeheerder gecertificeerd voor assetmanagement. De directie Beheer & Uitvoering is voortdurend in ontwikkeling en legt de focus op Beheer & Uitvoering als regieorganisatie en het oppakken van nieuwe werkwijzen. Daarnaast is de directie sterk gericht op externe ontwikkelingen (wetgeving en trends), en op onder andere netwerkend samenwerken, omgevingsmanagement, kennisontwikkeling en innovatie. Maar ook de grotere connectiviteit en beschikbare data worden steeds belangrijker.

Aantal uur:

minimaal , maximaal 36

Functie-inhoud:

Als lid van het directieteam ben je medeverantwoordelijk voor het gehele concern. Je zorgt voor antwoorden op de opgaven zoals geformuleerd in de Omgevingsvisie. Aan de hand van de breed gedragen ToekomstAgenda ‘Samen Noord
-Holland’ lever je een actieve bijdrage aan de kwaliteit van het concern. Daarin ben je gericht op samenwerking zowel intern als met externe partners. Eén van de speerpunten hierbij is het gebiedsgericht werken.

Je rapporteert aan de algemeen directeur. Als directeur Beheer & Uitvoering stuur je de directie Beheer & Uitvoering aan. Hierbij geef je direct leiding aan zeven sectormanagers en indirect aan ruim 500 in- en externe medewerkers. Je stuurt op resultaat, onder andere door een goede invulling te geven aan opdrachtgever- en opdrachtnemerschap. Op gebied van infrastructurele projecten heb je te maken met een complexe, zware opdrachtenportefeuille. Het totale budget voor exploitatie en investeringen is ongeveer €260 miljoen per jaar.

Functie-eisen:

Je beschikt over een academische opleiding en bent een zeer ervaren manager die (eind)verantwoordelijk is geweest voor de uitvoering van grootschalige projecten bij voorkeur op het gebied van wegen, verkeer en (openbaar) vervoer, groen, natuurontwikkeling, vaarwegen, én het managen van het dagelijks gebruik van de infrastructuur. Je hebt aantoonbare ervaring met veranderingsprocessen en het aansturen en neerzetten van programmatisch werken. Je bent ambitieus, neemt verantwoordelijkheid en weet doelstellingen te behalen, je hebt lef en de bestuurlijke sensitiviteit als het gaat om het inschatten van risico’s bij de uitvoering. Innovatie zit in je DNA. Je bent een effectief onderhandelaar. Je bevordert een open cultuur, waar mensen de ruimte voelen om te experimenteren, zich uit te spreken en elkaar aan te spreken. Je voelt je even verantwoordelijk voor de gezamenlijke uitdagingen van de provincie als voor jouw eigen werk. Je geeft je eigen leiderschap op een verbindende manier vorm en toont daarin voorbeeldgedrag. Je werkt vanuit vertrouwen, inspireert op de inhoud door kansen te signaleren en verbindt zowel intern als extern. Je beschikt over een goed netwerk – zowel landelijk als regionaal – en weet dat effectief en samenwerkingsgericht in te zetten.

Salaris:

Afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal € 6134,- en maximaal € 8764,-
Wij bieden goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuzebudget van ca. 20% van het bruto jaarsalaris. Je beschikt als medewerk(st)er zelf over dit budget en kunt keuzes maken op het gebied van verlofuren en geld. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uitbetalen, bovenop je maandelijkse salaris.
Bijzonderheden
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern open gesteld. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat. Een draagvlakgesprek en eventueel een assessment zijn onderdeel van de selectieprocedure.

De provincie Noord-Holland hecht grote waarde aan integriteit. Daarom leg je als nieuwe ambtenaar een eed of een belofte af en vragen wij bij indiensttreding om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

Je kunt reageren op deze vacature tot en met 17 februari 2019.

Informatie

Over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Renée Bergkamp, tel. 023-5144341. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Servicedesk Info Personeel, tel. 023-5145606.

Vorig bericht Ruim 4 miljoen nieuwe zonnepanelen in 2018 leiden tot problemen
Volgend artikel Investeer in duurzame toekomst

Nu op WijNoordHolland