Hoorn – Via mail houden zij dagelijks contact met hun klanten en leveranciers. Enige tijd geleden hadden wij een informatief gesprek met een exportbedrijf in bloembollen. Zij waren onlangs overgestapt op Office 365 en bleken niet tevreden over de performance hiervan.
Netwerkscan
Op verzoek van het bedrijf zijn wij op bezoek geweest om de situatie te verkennen. Het bedrijf maakte gebruik van een remote desktop server in combinatie met Office. Al snel werd duidelijk dat de richtlijnen die Microsoft schetst voor Office 365 in combinatie met een remote desktop server in dit geval niet gevolgd waren. Dat was voor ons de trigger om dieper in de setup te kijken en een objectieve netwerkscan te maken. Na de terugkoppeling hebben wij de klant de inzage gegeven waarom een andere setup voor hen een betere oplossing zou zijn.
Nuchterheid
Bij deze specifieke klantcasus hebben wij ook gekeken naar het kostenaspect in relatie met de functionaliteit die zij gebruikten. Wij kwamen in dit geval tot de conclusie dat het licentiemodel waarvoor zij hadden gekozen veel te hoog was voor de daadwerkelijk benodigde functionaliteit. In feite gebruikten zij vooral de mailfunctionaliteit. Daarom hebben wij hen geadviseerd om geen gebruik te maken voor de cloud-omgeving van Office 365 maar om hun eigen nog aanwezige (moderne) hardware als mailhost in te zetten en daarnaast losse Microsoftlicenties aan te schaffen. Dat was voor hen een zeer kostenbesparende koerswijziging omdat zij niet meer hinkte op twee gedachten: eigen kostbare hardware én werken in de cloud.
Maatwerk
Wij kijken bij iedere klant wat zij nodig hebben en wat voor hen het ideale scenario is. Uiteindelijk blijkt dat de implementatie van Office 365 per casus verschilt, en niet voor iedere klant de beste oplossing is. Wij zien de klant ook niet als eenheidsworst maar leveren voor iedere klant maatwerk. In een volgend blog willen wij graag een klantcasus laten zien waarbij Office 365 juist wél de beste oplossing is!
Inloopspreekuur
Wij zien dat ondernemers veel vragen hebben over hun ICT maar de drempel te hoog is om ons te bellen voor een gesprek. Reden dat wij vanaf het komende jaar een vrijblijvend inloopspreekuur introduceren. Net als een bezoek bij de huisarts. Tijdens het inloopspreekuur kunnen bedrijven de meest uiteenlopende vragen stellen. Dat kan zowel van technische of van beleidsmatige aard zijn. En kunnen wij hun vragen niet beantwoorden, dan kunnen wij hen altijd doorverwijzen naar een specialist in ons netwerk.
Dus twijfelt u of u heeft gekozen voor de beste IT-oplossing tegen de laagste kosten? Loop dan eens vrijblijvend – zonder afspraak – binnen voor een kop koffie. Kijk hier voor de tijden van ons inloopspreekuur.