Bouwen in fases

Na een flinke dip in de crisisperiode gaat het vandaag de dag uitstekend in de bouwsector.


Hoorn
Het is voor veel opdrachtgevers zelfs moeilijk om een goed bouw- of installatiebedrijf te vinden dat nog niet is volgeboekt. Als ondernemer in de bouw heb je geen tijd te verliezen. Iedere minuut telt. Door de enorme drukte met de uitvoering van werkzaamheden, blijft er soms amper tijd over om je te focussen op de stabiliteit en verdere groei van uw bedrijf.

En dan blijkt op een dag dat uw digitale kracht geen schim meer is van wat uw bedrijf nodig heeft voor het uitvoeren van uw kernactiviteiten. U werkt met hardware die het werk van uw ontwerpafdeling niet meer aankan. Het is voor u tijd om na te denken over vervanging en u te oriënteren hoe u uw backoffice kunt upgraden naar een hoger niveau.

Planning

Onlangs hebben wij een project uitgevoerd voor een middelgroot installatiebedrijf. Het gaat geweldig met dit bedrijf. Een typisch West Friese onderneming. Nuchter in alles. Dit installatiebedrijf is al een aantal jaren klant bij ons. In eerste instantie kwam het bedrijf met de vraag hoe zij sneller konden werken. Na een uitgebreide netwerkscan kwamen wij met een voorstel welke stappen er gezet moesten worden om de hardware te vervangen en de software te upgraden naar de laatste versies. Aansluitend hebben wij aangegeven welke planning wij voor ogen hadden. Het idee was om het plan in de bouwvak van 2019 uit te voeren. Dat leek een goed idee, was het niet dat dit bedrijf al enige tijd met een zekere regelmaat onze helpdesk inschakelde om performance vraagstukken op te lossen. Het systeem was te traag. In feite hadden wij in de planfase het performance vraagstuk niet op de juiste manier ingeschat en hadden wij wellicht wat meer met de vuist op tafel moeten slaan om de noodzaak van krachtige hardware kenbaar te maken.

Bijstellen

Het was voor beide partijen duidelijk dat het noodzakelijk was om het project naar voren te halen. In theorie geen probleem, maar in de praktijk lastig. Het bedrijf kon eigenlijk geen productie dag missen. Vervolgens hebben wij gekeken wat de stip op de horizon moest zijn (het vervangen van het netwerk) en het project opgedeeld in twee fases. In stap 1 hebben wij met de nodige voorbereiding en schaduwdraaien de hardware vervangen. In stap 2 hebben wij in de Kerstvakantie de software geüpgraded naar de laatste versies van onder andere Windows en Exact. Het resultaat is dat wij met een minimaal downtijd toch snel tot het einddoel konden komen.

Behapbaar maken

Kortom, ook al is er altijd wel een reden om noodzakelijke migraties uit te stellen, wij hebben altijd een oplossing om complexe projecten in behapbare stappen door te voeren. De impact op het bedrijf is hierdoor minimaal.

Herkent u zich in de situatie en bent u benieuwd hoe u in kleine stappen uw IT kunt vernieuwen met minimale impact op uw bedrijfsprocessen? Loop dan vrijblijvend binnen voor een kop koffie tijdens ons inloopspreekuur. Kijk hier voor de tijden van ons inloopspreekuur. We zien u graag tegemoet!

Meer nieuws van Beerepoot Automatisering

Beerepoot Automatisering

Webinar: ICT Trends

Beerepoot Automatisering

Uw systeembeheerder op afstand

Beerepoot Automatisering

Vrijdag 17 april ASAP Demo

Beerepoot Automatisering

Windows het raam uit

Beerepoot Automatisering

Op vakantie met uw ICT-leverancier

Beerepoot Automatisering

Twijfelt u nog aan de cloud?

Beerepoot Automatisering

Aan al het goede komt een einde

Beerepoot Automatisering

IT Penetratietest

Beerepoot Automatisering

In de wolken schijnt de zon

Beerepoot Automatisering

In de wolken zonder cloud

Beerepoot Automatisering

Verwijderd

Beerepoot Automatisering

Interview Alex Middelburg