Nieuws

Holland boven Amsterdam krijgt eigen glossy

Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord lanceert magazine Impact over de regio


Alkmaar
Holland boven Amsterdam is hot. In snel tempo ontwikkelt de regio zich tot een van de meest innovatieve, economische regio’s van de wereld. Grote internationale bedrijven zoals Microsoft en Google bouwen juist hier nieuwe data­centers en de bedrijven binnen Seed Valley spelen wereldwijd een leidende rol op het gebied van zaad­veredeling. Meer dan de helft van de voeding ter wereld heeft zijn oorsprong in Noord-Holland Noord. Tijd om dit succes te etaleren middels het magazine ‘Impact’.

Onder aanvoering van Ontwikkelings­bedrijf Noord-Holland Noord, die de 18 gemeenten in de regio ondersteunt, is het blad tot stand gekomen. Doel van het magazine is de kracht van de regio te laten zien die floreert met een hoge kennis-, fysieke- en digitale infrastructuur.

Duurzaam en innovatief ondernemerschap staat centraal in vrijwel alle verhalen. Ook aan het oplossen van wereldwijde klimaatproblemen dragen bedrijven uit de regio een steentje bij.

Belangrijke thema’s

Door de 18 gemeenten zijn een aantal speerpunten benoemd waarmee de regio zich met name wil profileren: AgriFood, Water, Energie en Toerisme.
In het magazine Impact spelen deze thema’s een centrale rol en wordt getoond welke ontwikkelingen zich afspelen binnen Holland boven Amsterdam.

Onderwerpen

Vanzelf­­­sprekend krijgt de agrarische sector ruim aandacht in het blad door interviews met o.a. Seedvalley, Amigo Plant en Hortimare BV. Maar ook energie staat centraal met bijdragen van Engie, de Energy & Health Campus en Green Simplicity.

Toerisme heeft altijd een grote rol gespeeld in de regio en is ook terug te zien in Impact. Zo geeft het WestFries Museum inzicht in de Gouden Eeuw en worden vele tips gegeven over bijzondere en interessante activiteiten binnen Holland boven Amsterdam.

O.a. Hoogheem­­­raadschap Holland Noorder­kwartier (HHNK) laat zien hoe belangrijk water­­­beheersing binnen HbA is. Binnen de regio zijn maar liefst 220 polders, vijfduizend peilen en meer dan tweeduizend gemalen. En het grootste deel van die polders ligt beneden zeeniveau.

Er is ook aandacht op welke wijze het water een rol kan spelen bij energie­­­opwekking.

Jong talent

Ook jonge ondernemers uit Noord-Holland Noord stellen zich voor in Impact. Zo vertelt Ted Braakman over zijn bedrijf Hero Balancer. De ondernemer uit Hoorn legt uit hoe verwarmings­­­installaties, door slimme IT en collectiviteit, veertig procent energie kunnen besparen.

Tommie Sjef Wild Ales uit Den Helder geeft uitleg over het ontstaan van de bier­brouwerij en deze behoort nu al tot een van de beste brouwerijen van de wereld.
Daarnaast zijn er interviews met de jonge ondernemers Wessel van Paassen van Green Simplicity en Martijn Apeldoorn van Create.

Lancering Impact magazine

De lancering van het regio magazine ‘Impact’ vindt plaats op 13 februari tijdens het Innovatie­festival Noord-Holland.

Vorig bericht QNH Consulting en ilionx samen verder onder één naam
Volgend artikel Nieuwe online broker maakt handelen in aandelen gratis

Nu op WijNoordHolland