Financieel

Amsterdam ‘The Style Outlets’ rapporteert 46% omzetstijging

Bezoekers keren gemiddeld vijf keer per jaar terug

Amsterdam The Style Outlets

Amsterdam,
Amsterdam The Style Outlets, beheerd door de Europese exploitant van outletcentra NEINVER, heeft in 2022 een groei doorgemaakt met een omzetstijging van 46% ten opzichte van 2021 en een stijging van de bestedingen per bezoek met 8%. Daarnaast noteerde het outletcentrum een stijging van 36% in het aantal bezoekers ten opzichte van 2021.

Deze positieve cijfers zijn ook terug te zien in de omzet van de top 15 merken in Amsterdam The Style Outlets. Deze zijn in 2022 met dubbele cijfers gegroeid ten opzichte van 2021. Het toenemende aantal bezoekers met een hoge retentie kan worden toegeschreven aan het huidige merkportfolio en de komst van nieuwe merken als Puma Kids, Liebeskind en Tom Tailer Kids. Bezoekers die het outletcentrum eerder hebben bezocht, keerden gemiddeld vijf keer per jaar terug.

‘Veelbelovende groei’

Marcel Herben, Centrummanager van Amsterdam The Style Outlets, zegt hierover: “Het is fantastisch om te zien hoe het outletcentrum groeit, ondanks de turbulente economische context en het feit dat wij zijn geopend tijdens de corona pandemie. Deze veelbelovende groei laat ook herstel zien van de retailsector na moeilijke tijden. De resultaten wijzen op een duidelijke vraag naar ‘value shopping’, aangezien klanten steeds meer op zoek zijn naar topmerken tegen lagere prijzen. Ook waarderen klanten de ervaring die we hier in het centrum bieden.”

Recordgroei van 1,35 miljard euro voor NEINVER

NEINVER meldde een stijging van de omzet op alle Europese locaties, waardoor de totale portefeuille omzet op €1,35 miljard uitkomt. Het zag ook een omzetstijging van 22% ten opzichte van 2021 en bijna 6% ten opzichte van 2019 op like-for-like basis. In zes Europese landen verwelkomden NEINVER geëxploiteerde centra bijna 63 miljoen bezoekers, een stijging van 16% ten opzichte van 2021.

Nadat NEINVER in de tweede helft van 2021 het niveau van voor de pandemie had bereikt, werd de sterke opwaartse trend voortgezet in 2022. Merken in de outlet portefeuille zagen de omzetgroei het hele jaar door toenemen en overtroffen de niveaus van 2021 met 25%. Ook het aantal bezoekers groeit jaar op jaar en de footfall steeg met 19% ten opzichte 2021.

De groeitrend van 2022 zet zich door in 2023. Het jaar is van start gegaan met een dubbelcijferige groei van de verkoopcijfers in januari ten opzichte van 2019 en het begin van 2020. Ook het bezoekersaantal blijft stijgen en is beter dan tijdens de pandemie.

Vorig bericht Alpina opent deuren naar doven en slechthorenden
Volgend artikel GP Groot opent haar deuren tijdens Banenmarkt

Nu op WijNoordHolland