Nieuws

Albert Heijn zet in op groei en benoemt nieuw managementteam

Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam, waarmee de focus komt te liggen op specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt.


Zaandam
Als brede omnichannel foodretailer is Albert Heijn actief met ruim 1.000 fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een succesvol e-commerce platform, veelgebruikte apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Het nieuwe managementteam stuurt deze activiteiten geïntegreerd aan, met extra aandacht voor groeigebieden zoals vers, digital, e-commerce en foodservice concepten. De lijnen binnen Albert Heijn worden korter. Dat maakt het bedrijf nog flexibeler en klantgerichter.

Marit van Egmond is sinds februari algemeen directeur van Albert Heijn. In haar eerste honderd dagen heeft ze intensieve gesprekken gevoerd met klanten door het hele land. Daarnaast sprak ze niet alleen met collega’s in winkels, distributiecentra en het hoofdkantoor, maar ook met franchisenemers, leveranciers, ondernemingsraad en belangenorganisaties. Deze gesprekken leverden belangrijke inzichten op en leidden mede tot deze stap.

Managementteam

Het nieuwe managementteam start vanaf 6 mei en staat onder leiding van Marit van Egmond.

  • Marit van Egmond, directeur
  • Nic Brassey, HR directeur (ad interim)
  • Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten
  • Marco van Grinsven, directeur distributie & transport
  • Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food
  • Rob Heesen, directeur foodservice & concepten
  • Constantijn Ninck Blok, directeur vers
  • Philip Padberg, directeur e-commerce
  • Hendrik Jan Roel, financieel directeur
  • Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie
  • De directeur van de winkels wordt binnenkort aangekondigd.

Groeikansen

De manier waarop mensen in Nederland bezig zijn met eten en drinken is enorm in beweging, aldus Marit van Egmond. “De foodretailmarkt is daardoor flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen. Met deze stap gaan we als één Albert Heijn een volgende fase in van ons bedrijf. En zetten we ons iedere dag maximaal in om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Voor iedereen. Ik kijk ernaar uit om dit met mijn nieuwe team te realiseren.â€

Vorig bericht Atos compenseert eigen CO2-uitstoot door investering in windmolenparken India
Volgend artikel PEAK-IT geroemd om marktkennis en professionaliteit met Recruiter Award

Nu op WijNoordHolland