Financieel

Tado° haalt 43 miljoen euro financiering

Tado° heeft de verkoop van zijn slimme thermostaten en diensten verdubbeld

Tado° haalt 43 miljoen euro financiering

Foto: Festyle_room_guitar

Amsterdam, 
tado°, leverancier van intelligent klimaatbeheer voor woningen, rondt een nieuwe financieringsronde van 43 miljoen euro en zijn plannen om in 2023 winstgevend te worden, af. De investeringen zijn afkomstig van nieuwe investeerders Trill Impact Ventures, Bayern Kapital, Kiko Ventures en Swisscanto, alsook van Noventic, Target Partners en andere bestaande aandeelhouders.

Tado°

Sinds de oprichting in 2011 heeft tado° gebruiksvriendelijke, energie-efficiënte, slimme thermostaten en diensten gebouwd, die compatibel zijn met meer dan 95% van alle woningen in Europa, en die alleen verwarmen wanneer en waar dat nodig is. Het bedrijf focust op een goede klantervaring die ervoor zorgt dat gebruikers zelf de installatie kunnen regelen en het biedt energiebesparende toepassingen waardoor de verwarmingskosten gemiddeld 22% lager uitvallen. Inmiddels hebben de producten van tado° ervoor gezorgd dat klanten in minder dan een half jaar tijd hun investering hebben terugverdiend dankzij de energiebesparende methoden.

In 2022 heeft tado° de verkoop van zijn slimme thermostaten en diensten verdubbeld, omdat woningeigenaren in heel Europa de energie-efficiëntie van hun woning willen verbeteren. Het bedrijf heeft inmiddels 3 miljoen slimme thermostaten verkocht, zet zijn snelle groei voort en wil dit jaar winstgevend worden.

Na deze ronde zal tado° zijn aanbod in energiebeheer voor woningen uitbreiden, door zijn slimme thermostaten te combineren met Time-of-Use-energietarieven. Deze combinatie helpt om energie te gebruiken op momenten dat de prijzen lager zijn, waardoor consumenten aanzienlijk meer besparen. Om deze kans te benutten heeft tado° recentelijk aWATTar GmbH overgenomen, pionier op het gebied van energie-loadshifting en Time-of-Use-energietarieven. Het samengevoegde bedrijf is van plan zijn gecombineerde aanbieding op te schalen en te zorgen dat woningen warm zijn, tegen de laagst mogelijke kosten en CO2-uitstoot.

Om nog meer huishoudens te bereiken, is tado° ook gaan samenwerken met vastgoedbedrijven die grote aantallen huurwoningen beheren. Voor dit marktsegment wordt dit jaar een nieuwe productlijn geïntroduceerd. Christian Deilmann, mede-oprichter en Chief Product Officer bij tado°, zegt: “Als leider op het gebied van intelligent klimaatbeheer voor woningen is dit het juiste moment om een uniek aanbod op het gebied van energiebeheer op te schalen dat de verwarmingskosten en CO2-uitstoot van woningen omlaag brengt. We kijken uit naar sterke partnerships met de nieuwe aandeelhouders.”

Vorig bericht 9 februari stikstofwebinar Provincie Noord-Holland
Volgend artikel IVRM Reputatie lanceert IVRM Sport

Nu op WijNoordHolland