Energie

Gebruik Slimme Thermostaat is meer dan verdubbeld

In september en oktober hebben mensen Slimme Thermostaten geïnstalleerd

Huizen dat Thermostaat gebruikt is meer dan verdubbeld

Amsterdam,
In september en oktober hebben meer mensen dan ooit tevoren Slimme Thermostaten van tado° geïnstalleerd. Na de zomerperiode zag tado° het aantal nieuwe klanten in september en oktober stijgen met 153% in vergelijking met dezelfde maanden in 2021. Nu consumenten in Europa een dure winter tegemoet gaan, streven meer mensen ernaar om hun energieverbruik te verminderen. Het bedrijf ondersteunt huishoudens met oplossingen op het gebied van energie-efficiëntie en verwacht gedurende deze periode nog meer te groeien.

Tado° – Een pionier in een bloeiende markt

Het bedrijf richt zich op het bieden van een goede klantervaring: het zorgt ervoor dat klanten zelf de producten kunnen installeren en biedt diverse functies om energie te besparen. Een slimme thermostaat verdient zichzelf binnen een half jaar terug dankzij de energiebesparende methodes. Het bedrijf verwacht voor het einde van 2022 in totaal 3 miljoen producten verkocht te hebben.
“We worden geconfronteerd met torenhoge energieprijzen. tado° wil mensen in heel Europa helpen om hun energieverbruik te verminderen”, zegt Christian Deilmann, CPO en medeoprichter van tado°. Slimme Thermostaten van tado° zijn de meest compatibele op de Europese markt, ze werken met 18.000 verwarmingssystemen van meer dan 900 OEM´s.
“In deze tijden zijn mensen op zoek naar een oplossing die ze eenvoudig kunnen installeren en direct energiebesparing oplevert. Met onze producten en diensten kan elk verwarmingssysteem binnen 30 minuten worden geüpgraded naar een slim, energie-efficiënt systeem”, vervolgt Deilmann.

Onmiddellijk energie besparen en transparantie wat betreft kosten

Verwarming en warm water zijn goed voor 79% van het energieverbruik van een Europees huis [1]. Met Slimme Thermostaten besparen klanten jaarlijks gemiddeld 22% op hun gasrekening dankzij intelligente algoritmes en features zoals Geofencing en Open Raam Detectie. Software leert gebruikers ook hoe hun huis energie gebruikt voor verwarming. Features zoals tado° Energy IQ en Energiebesparingsrapport bieden klanten voorspellingen van hun energierekening, vergelijkingen op maandbasis en room-by-room analyse om te zien welke kamers de meeste verwarming gebruiken.

Een groeiende vraag in deze winter en de toekomst

tado° verwacht dat deze grote vraag een lange termijntrend zal zijn: “We zien dat producten nu worden geadopteerd door het mainstream publiek. Mensen zijn zich bewust van de urgentie om hun energieverbruik te verlagen. Niet alleen om onafhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen, maar ook om hun kosten te verlagen”, zegt Deilmann. “We verwachten dat dit een recordjaar wordt.”

 

Vorig bericht Nieuwe edities GO!-NH versnellingsprogramma voor duurzame ondernemers
Volgend artikel Wereldwijd verhoogd risico op een burn-out bij werknemers

Nu op WijNoordHolland