Campagne

Ondernemers inspireren elkaar in nieuwste Marktplaats-campagne

Ondernemers delen hun verhalen tijdens Webwinkel Vakdagen

Ondernemers inspireren elkaar in nieuwste Marktplaats-campagne

Foto: Marktplaats, Daan Engelen

Amsterdam,
Ondernemers inspireren andere ondernemers over de mogelijkheden die Marktplaats biedt voor bedrijven met groeiambities. Dat staat centraal tijdens de nieuwste campagne van het handelsplatform. Hun ervaringen met het platform zijn de spil van campagne-uitingen die vanaf vandaag verspreid worden. Marktplaats wil op deze manier gebruikers helpen hun bedrijf verder te laten groeien.

Meer ondernemers aantrekken

“Adverteren op Marktplaats is voor veel ondernemers een efficiënte aanvulling op hun bedrijf”, stelt Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats. “Marktplaats kent een grote bekendheid bij particuliere gebruikers, maar veel ondernemers hebben de mogelijkheden van Marktplaats nog niet ontdekt.” Met de campagne wil het platform daar verandering in brengen. “Zo krijgen ondernemingen de ruimte om te groeien.”

Online handel floreert

Uit onderzoek van bureau Panteia blijkt dat ondernemers 20% van de omzet uit hun (online) winkel behalen via het handelsplatform. De totale omzet van de ondernemingen die actief zijn op Marktplaats bedroeg in 2021 zo’n 14 miljard euro. Circa 2,9 miljard daarvan is direct aan de handel via Marktplaats toe te schrijven.

‘Gouden ei’

Ondernemer Daan Engelen speelt de hoofdrol in de campagne. Hij richtte twee jaar geleden zijn bedrijf 95percent op, waarmee Daan klachtenparen (schoenen) opkoopt en repareert, waardoor hij nagenoeg nieuwe merkschoenen goedkoper dan de oorspronkelijke prijs kan aanbieden. “Marktplaats is van fundamenteel belang geweest voor de groei van mijn onderneming. Ik kon mijn webshop gemakkelijk koppelen aan Marktplaats. Het hele proces is geautomatiseerd, dus ik had er nauwelijks extra werk aan.” De advertenties zijn zo in te stellen dat de klant naar de website van de ondernemer wordt doorgestuurd om bijvoorbeeld te betalen. “De mogelijkheden voor ondernemers op Marktplaats zijn als het gouden ei voor mijn bedrijf”, voegt hij er aan toe. Hij begon destijds met tien bestellingen per dag, inmiddels staat de teller op vijftig per dag. “Het succes dat ik de afgelopen jaren voor mijn bedrijf heb gehad, gun ik iedere ondernemer.”

Mini-workshops en lezingen tijdens Webwinkel Vakdagen

Om andere ondernemers te inspireren en ervaringen te delen, geven Daan Engelen en Jasper Stevens, manager sales bij Marktplaats, lezingen tijdens de Webwinkel Vakdagen op donderdag 30 maart. “Bezoekers krijgen tijdens deze bijeenkomst meer informatie over het gemak van het toepassen van Marktplaats”, zegt Kukolj. “Het is een interactief programma, want naast praktische zaken deelt Daan ook zijn ervaringen waardoor de aanwezige ondernemers geïnspireerd de deur uitgaan met informatie over Marktplaats die zij voor hun bedrijf kunnen toepassen.” Naast de lezing kunnen bezoekers van de Webwinkel Vakdagen drie verschillende workshops van Marktplaats volgen, onder andere over 2dehands.be, het Belgische broertje van Marktplaats.

Campagne-uitingen

Diverse ondernemers hebben inmiddels goede ervaringen opgedaan met zakelijk adverteren op Marktplaats. Met een multi-channelactivatie (YouTube, Meta, LinkedIn, CRM, Influencers, owned en earned media) deelt Marktplaats komende weken verhalen van diverse ondernemers. “Wie kunnen ons verhaal beter vertellen dan ondernemers die al succesvol zijn op Marktplaats?”, stelt Kukolj.

Vorig bericht Miljoenensubsidie voor ondernemers die duurzaam innoveren
Volgend artikel Reisbranche bereikt online meer personen dan pre-corona

Nu op WijNoordHolland