Samenwerking

Gino Software en Slachtofferhulp Nederland bundelen krachten

Gino Software gaat haar innovatie Solvio implementeren om ambities van SHN te verwezenlijken

Gino Software en Slachtofferhulp Nederland bundelen krachten

Foto: Gino B.V.

Gino Software en Slachtofferhulp Nederland (SHN) hebben een langdurige strategische samenwerking met elkaar afgesloten. De samenwerking is het resultaat van een uitgebreid selectietraject van Slachtofferhulp Nederland. Gino Software gaat haar innovatieve cliëntvolgsysteem Solvio implementeren om de ambities van SHN mogelijk te maken. 

Ambities van Slachtofferhulp Nederland

Slachtofferhulp heeft de ambitie uitgesproken om het slachtoffer maximaal in regie te brengen op haar of zijn herstel- en/of juridisch proces. Alle processen die daarmee gemoeid zijn, moeten zodanig digitaal ondersteund worden, dat de cliënt zich vanaf het eerste contact veilig, geholpen en gesteund voelt, zowel online als offline. Slachtofferhulp Nederland zocht een partner die hun helpt de doelstellingen voor de komende jaren te verwezenlijken. Belangrijke criteria hierbij zijn dat de partner proactief is, een persoonlijke benadering heeft en kan vooruitdenken vanuit ervaring. Daarnaast moet de partner de hoogste eisen ten aanzien van privacy en beveiliging borgen maar bovenal moet hun partner wendbaar, slagkrachtig zijn en continuïteit bieden.

Vervangen van bestaande oplossing en blijven ontwikkelen

Slachtofferhulp Nederland heeft in Gino Software met het cliëntvolgsysteem Solvio de juiste partner gevonden om de ambities te verwezenlijken. Voor de uitrol van Solvio is een implementatieproject opgestart waarbij de gegevens worden gemigreerd, koppelingen met andere systemen worden gemaakt, de werkprocessen worden ingericht en de +/- 1.500 medewerkers worden opgeleid en getraind in het gebruik van Solvio. Na de implementatieperiode zal de samenwerking tussen Gino Software en Slachtofferhulp continueren en zich richten op het creëren van nieuwe functionaliteiten, modules en koppelingen om de ontwikkelingen en de transformatie van het bedieningsmodel nog verder te ondersteunen.

Toekomstgerichte samenwerking

Dirk Drent, Commercieel Directeur van Gino Software, geeft aan: “Het is een eer om SHN te mogen ondersteunen met Solvio. Deze samenwerking illustreert hoe technologie en innovatie kunnen bijdragen aan het verbeteren van de levens van slachtoffers en het vergemakkelijken van de zorgverlening.”

Vorig bericht Verduurzaming en klantenbinding op Car Wash Show Europe
Volgend artikel Slimme mobiliteit bij verkeersoperatie Formule 1 Zandvoort

Bestel nu de beste boeken over Ondernemerschap!

Via onze partner managementboek.nl

Nu op WijNoordHolland