E-Commerce

Flatline helpt OGER bij innovatieve rebranding

Oger verwacht ook e-commerce branche te gaan domineren

Flatline helpt OGER bij innovatieve rebranding

Foto: Oger

Amsterdam,
Luxury retailer OGER werkte de afgelopen maanden aan een volledige rebranding, in samenwerking met Flatline Agency. Fysiek gezien bewijzen zij zich al jarenlang als één van de beteren, maar met deze aanpak focussen ze volledig op omnichannel en verwachten ze ook de e-commerce branche te gaan domineren.

OGER is de meest toonaangevende luxury retailer binnen de Benelux en is een familiebedrijf met een trotse traditie. Vakmanschap, kwaliteit en uitstekende service zijn kernwaarden die gelden in hun fysieke winkels, maar ook online laten ze dit graag terugkomen. De clientèle van OGER bestaat uit mensen die hun sporen verdienden in bedrijfsleven, politiek, sport, vastgoed, tech- en andere high performance kringen.

Fysieke uitbreiding

De flagshipstore van OGER vind je in Amsterdam op de PC Hooftstraat, daar waar het allemaal begon in 1989. De winkel wordt flink onder handen genomen middels een uitbreiding en nieuw store design startend vanaf halverwege 2023.

Voor de nieuwe omnichannel strategie liet OGER haar website en kassasysteem volledig re-platformen. Daarmee is het bedrijf klaar voor online groei en -internationalisering. Hoe dat er precies uitziet? Een replatforming naar Shopify Plus en POS met sterke native aanvullende tools binnen het Shopify eco-systeem.

E-commerce branche domineren

Iets meer context: dit zijn de programma’s die digitale merchant OGER uiteindelijk moeten helpen om de e-commerce branche te gaan domineren. Dankzij deze nieuwe programma’s kan de gerebrande website rekenen op handige tools en applicaties.

Naast technische updates werd ook het design van OGER in een nieuw jasje gestoken. Het technische back- en front-end development werd uitgevoerd door Flatline Agency, dat kon rekenen op marketing ondersteuning vanuit Under Reality.

Met de rebranding staan winkel en website volledig in het teken van meer personalisatie, digitale interactie, stijl- en inspiratie, maar ook groot gebruiksgemak en efficiëntie in de klant aankopen.

Onderscheiden

Met deze replatforming willen OGER, Flatline en hun partner Shopify zich op grote schaal onderscheiden van ‘true omnichannel retailen’.

Met deze integratie wordt er gekeken naar één systeem waarin klantendata, transacties, kanaal verkopen (social marketplaces) en voorraad samenkomen. Waar andere ingewikkelde en complexe oplossingen er tegenaan moeten blijven bouwen en -onderhouden om het maximale uit systemen te halen, leidt deze integratie tot de meest intelligente en optimale digitale klantbeleving aan de voorkant.

Vorig bericht HubSpot biedt WhatsApp-integratie om klantcommunicatie te versterken
Volgend artikel D-Link Benelux stelt Menno Langedijk aan als Sales Manager Benelux

Nu op WijNoordHolland