Communicatie

HubSpot biedt WhatsApp-integratie om klantcommunicatie te versterken

Volgens HubSport zijn klanten digitaal overvraagd en communicatiekanalen overbelast

HubSpot biedt WhatsApp-integratie om klantcommunicatie te versterken

Amsterdam,
HubSpot, het customer relationship management-platform (CRM), biedt klanten de mogelijkheid om WhatsApp te integreren binnen de Marketing Hub en Service Hub. Met meer dan twee miljard maandelijkse gebruikers is WhatsApp `s werelds populairste messagingdienst. Dankzij de integratie in HubSpot kunnen teams bestaande zakelijke WhatsApp-accounts koppelen aan hun gedeelde inbox om met klanten en prospects te communiceren. Deze gegevens worden zo direct onderdeel van het (bestaande) klantprofiel in het HubSpot CRM. 

Volgens HubSport zijn klanten digitaal overvraagd en communicatiekanalen overbelast. Ze vinden het daarom belangrijk om met dat bedrijven met klanten communiceren via de tools die ze al volop gebruiken. Met de WhatsApp-integratie kunnen marketing- en klantenserviceteams:

  1. Beter en sneller communiceren met klanten, doordat alle klantgesprekken op één locatie worden bijgehouden.
  2. Direct vanuit HubSpot met klanten communiceren via het medium van hun voorkeur, of dat nou tekst, afbeeldingen of video’s zijn. 
  3.  Een naadloze service leveren door gebruik te maken van HubSpots gedeelde inbox. Dit geeft teams een volledig geschiedenisoverzicht van ieder klantgesprek. 
  4. Berichten automatiseren en personaliseren, een dialoog aanmoedigen en uiteindelijk op grotere schaal een menselijke band opbouwen met klanten.
    “De manier waarop klanten graag communiceren verandert continu. HubSpot biedt een rijke set aan functies om op nieuwe manieren verbinding te blijven maken met klanten. Door de integratie met WhatsApp krijg je nog meer inzicht in je contacten. Hierdoor ben je beter in staat om de klanttevredenheid te analyseren en je effectiviteit te meten. We zijn dan ook verheugd om onze klanten deze mogelijkheid te bieden”, zegt Tjitse Plantenga, Sales Manager Benelux bij HubSpot.

“Mensen en bedrijven willen via messaging communiceren en zakendoen. Bedrijven van iedere grootte omarmen deze verschuiving en vinden nieuwe manieren om betrokken te blijven met hun klanten, ze ondersteuning te bieden en de verkoop te bevorderen”, zegt Kyle Jenke, Director of Partnerships voor Business Messaging bij Meta. “We kijken uit naar de samenwerking met HubSpot, om zo WhatsApp voor meer bedrijven beschikbaar te maken en via het messagingplatform betere customer journeys van begin tot eind te realiseren.”

De integratie met WhatsApp is de nieuwste toevoeging aan HubSpots lange lijst van interne applicaties.

Vorig bericht Weer minder WW-uitkeringen, grote tekorten in onder andere de kinderopvang
Volgend artikel Flatline helpt OGER bij innovatieve rebranding

Nu op WijNoordHolland