Investering

Fans investeren ruim €1 miljoen in Smyle

Succesvol sharefunden voor verdere groei

Fans investeren ruim €1 miljoen in Smyle

Foto: Smyle

Amsterdam,
De Amsterdamse startup Smyle is marktleider in duurzame en effectieve mondverzorging. Het bedrijf biedt o.m. tandpasta tabs aan, zonder gebruik te maken van plastic tubes, microplastics en andere chemicaliën. Vandaag heeft Smyle haar sharefunding succesvol afgerond en zo meer dan €1 miljoen groeigeld gegenereerd. 

Ondernemers met een missie

Oprichters Almar Fernhout, Dennis Kamst en Roger Nefkens zijn medio 2020 met Smyle gestart. Ze waren met stomheid geslagen over het gebruik van microplastics in tandpasta en de miljarden plastic tubes die elk jaar in de oceanen en vuilstortplaatsen belanden. Almar: “Wij waren echt verbijsterd en we wilden aantonen dat dit ook anders kan!”

Doordacht duurzaam en effectief

Zij ontwikkelden tandpasta in tabletvorm; even kauwen, gewoon poetsen en je hebt tandpasta. Roger: “De tabs zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten en verpakt in papieren zakjes, waarmee je een glazen flesje navult. De tabs passen door de brievenbus en worden CO2 neutraal bezorgd door de postbode. Dus niet door een koerier in zijn busje.” De tabs zijn 100% vegan en dierproefvrij.

Testen van onder meer het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA) tonen aan dat de hoeveelheid vrijgekomen fluoride (F-release) prima is, net als bij de bekende merken tandpasta. Vele honderden tandartsen bevelen Smyle aan.

Succesvol sharefunden voor verdere groei

Smyle heeft ondertussen een trouwe community opgebouwd, die actief feedback geeft, betrokken is bij product development en nieuwe ideeën inbrengt. En met die community heeft zij een succesvolle sharefund campagne gedraaid op het Broccoli sharefund platform, waarbij een recordaantal van 1441 mensen een Smyle aandeel hebben gekocht. Daarmee heeft Smyle €1.156.660 opgehaald, geld waar zij nu verder mee kan doorgroeien. Dennis: “Wij zijn enorm dankbaar dat onze community ons steunt en met ons mee op reis gaat! Samen gaan we mondverzorging duurzaam veranderen!”

Vorig bericht Openbaar vervoer in 2040 voor iedereen toegankelijk
Volgend artikel Structurele krapte vraagt om andere aanpak arbeidsmarkt Groot Amsterdam

Nu op WijNoordHolland