Nieuws

Criteo Amsterdam presenteert stijging van 54 procent in 2018

Het advertentieplatform voor het open internet, maakt de financiële resultaten bekend


Amsterdam
Een aantal operationele highlights van Criteo (NASDAQ: CRTO) in het vierde kwartaal 2018:

  • De omzet exclusief zogeheten Traffic Acquisition Costs (TAC) van de nieuwe oplossingen van Criteo bedroeg 13 procent van het totaal – een stijging van 54 procent vergeleken met Q4-2017.
  • De omzet ex TAC3 bij bestaande klanten bleef gelijk bij vaste wisselkoersen ondanks sterke tegenwind in die periode.
  • Het aantal klanten nam met 7 procent toe vergeleken met een jaar eerder. Het kwartaal werd afgesloten met bijna 19.000 klanten en merken. Het behoud van klanten ligt rond de 90 procent voor alle oplossingen gezamenlijk.
  • De app-activiteiten van Criteo groeiden met 54 procent gebaseerd op ex-TAC-omzet. 13 procent van de live-klanten gebruikt minimaal 2 oplossingen van Criteo, een jaar eerder was dat nog 4 procent.
  • De ‘header bidding’-technologie is in gebruik bij de grote meerderheid van de directe uitgevers – zo’n 3.500 grote uitgeverijen gebruiken nu Criteo Direct Bidder; aan het einde van het derde kwartaal van 2018 waren dat er nog 2.600.


 

Vorig bericht 12,68% aandelen van Air France-KLM aangekocht door Nederlandse staat
Volgend artikel Start laatste fase renovatie winkelcentrum Middenhoven in Amstelveen

Nu op WijNoordHolland