Nieuws

Action versterkt positie op de Europese markt

Winkelketen opende 243 nieuwe winkels in 7 Europese landen en zag omzet stijgen met 28 procent


ZWAAGDIJK-OOST – In het afgelopen jaar heeft Action 243 nieuwe winkels geopend, voornamelijk in Frankrijk en Duitsland. Voor het eerst opende het bedrijf ook 6 winkels in Polen. In Nederland werden 13 nieuwe filialen geopend.

“Meer dan 700 van onze 1100 winkels staan buiten Nederland. We zijn daadwerkelijk een internationale speler”, zegt topman Sander van der Laan bij de presentatie van de jaarcijfers. “Onze aanhoudende Europese groei toont aan dat de Action-formule van een breed, verrassend en steeds veranderend assortiment tegen de laagste prijs, elke dag door miljoenen klanten in diverse landen wordt gewaardeerd.â€

De omzet steeg in een jaar tijd met 28 procent naar 3,4 miljard euro. De brutowinst was 387 miljoen euro, een kwart meer dan in 2016. Bij het winkelconcern werken nu 41.000 mensen. Dat zijn 6.000 meer dan een jaar geleden.

Action streeft naar een jaaromzet van 10 miljard euro. Het bedrijf is van plan om in 2018 meer nieuwe winkels te openen dan in 2017, vooral in Frankrijk en Duitsland. Om deze winkelgroei te ondersteunen en de logistiek te optimaliseren, worden vier nieuwe distributiecentra geopend onder andere in Frankrijk en Duitsland. Ook gaat Action sportartikelen toevoegen aan het assortiment.

Vorig bericht Ondernemer van de dag - Jan Herm Klaren
Volgend artikel WIJ Bouwprojecten van de week

Nu op WijNoordHolland