Nieuws

Bezorgdienst Picnic wint Duitse ondernemersprijs

Online supermarkt Picnic heeft de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018 gewonnen.


De Duits-Nederlandse handelskamer (DNHK) heeft het Nederlandse bedrijf Picnic de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie gegeven. Deze prijs wordt bepaald door zowel het publiek als een jury en is voor ondernemers en ondernemingen is een jaarlijkse prijs die zich succesvol bezig houden met grensoverschrijdend zakendoen.  en daar succes mee boeken. Nadat de finalisten door een deskundige jury waren uitgekozen, kon er online gestemd worden, waardoor de uiteindelijke winnaar werd bepaald.

Volgens de Kamer van Koophandel “is het bedrijf  een uitstekend voorbeeld van hoe nieuwe bedrijfsmodellen kunnen functioneren. Hun pragmatische aanpak werkt zowel in Nederland als in Duitsland” aldus DNHK-directeur Günter Gülker. Naast Picnic waren ook het Nederlandse industriële ontwerpbureau MMID en de Frankfurtse IT start-up Venios genomineerd.

Picnic is een Nederlandse online supermarkt dat bezorging van de bestellingen koppelt aan elektrisch vervoer en track & trace systeem voor de ontvanger. Verder hebben klanten de mogelijkheid om Picnic te gebruiken voor de levering en terugzending van bijvoorbeeld modeartikelen en bibliotheekboeken.

 

 

Vorig bericht WeWork nieuwe huurder van Herenstaete aan de Herengracht Amsterdam
Volgend artikel SpotOpp maakt ingewikkelde marketinganalyse makkelijk

Nu op WijNoordHolland