Overname

Nieuwe Whello Group doet nu hele marketing journey

Aanwinst Skipp maakt cirkel rond met haar storytelling-video's en film-animaties

Nieuwe Whello Group doet nu hele marketing journey

Foto: Whello-Group

Amsterdam,
Met de overname van Skipp biedt Whello nu niet alleen de hele marketing journey aan, maar introduceert het ook een nieuwe naam, te weten de Whello Group. Oprichter en Whello Group-directeur Serge de Sousa is blij met de aanwinst. ‘Met videobureau Skipp is de Whello Group compleet en bieden we alle ingrediënten aan om onze klanten digitaal te laten groeien.’

Het full-service mediabureau bestaat nu uit Branding a Better World (merkverhaal), BureauTekst (tekst), Whello (website & marketing) en Skipp dus (video & animatie). Volgens Léon Toeset, directeur van Skipp en key-account director binnen de nieuwe identiteit, wordt met Skipp een extra laag ‘awesomeness’ toegevoegd. ‘Klanten krijgen nu niet alleen een killer marketingstrategie, maar ook nog eens toffe video content om hun merk echt tot leven te brengen. Verder doen we niet aan uitbesteding bij de Whello Group. Hierdoor kunnen we efficiënter en nog meer hands-on werken voor onze klanten terwijl ze aan één aanspreekpunt genoeg hebben.’

Korte lijnen

Het nieuwe multidisciplinaire team blijft werken vanuit de verschillende labels, maar vormt een solide eenheid en heeft alles in eigen huis op het gebied van strategie, creativiteit, executie en productie. Met korte (cross-)lijnen wil de Whello Group de prestaties & resultaten verder verbeteren. Zo werkt de websitebouwer bijvoorbeeld samen met de SEO-er en brainstormt de videoproducer nu met de social specialist.

Praktisch idealisme

De Whello Group zet net als voorganger Whello in op langdurige klantrelaties en richt zich met haar mix van idealisme en no-nonsense mentaliteit op mooie merken met ambitieuze groeiplannen die de wereld een stukje beter willen maken. Daarbij blijft het bureau de why (het merkverhaal) combineren met hello (aandacht door online marketing) tot Whello.

Inclusiviteit en vrijheid

De medewerker staat ook in de inclusieve Whello Group centraal met een ruim aanbod aan ontplooiingsmogelijkheden en vrijheden zoals workations en thuiswerken. In totaal heeft de Whello Group nu zo’n vijftig werknemers in dienst. Behalve het hoofdkantoor in Amsterdam heeft de Whello Group vestigingen in Spanje (Valencia) en Indonesië (Bali).

Vorig bericht GZ OfficeXperience versterkt marktpositie met overname
Volgend artikel Provincie Noord-Holland steunt kleinere ondernemers

Nu op WijNoordHolland