Nieuws

Modeconcern FNG versnelt in haar digital first strategie

FNG zet in op verdere digitalisering van haar activiteiten en kiest voor een digital first kanaalstrategie voor Steps en Promiss.


Diemen
FNG zet de volgende stap in verdere digitalisering van haar activiteiten in lijn met de recent aangekondigde herstructurering van haar Nederlandse hoofdkantoor-activiteiten (in oktober werd al een reorganisatie doorgevoerd op het Nederlandse hoofdkantoor in Diemen. Daarbij verdwenen vijftig banen). Hierbij versnelt FNG haar digital first strategie door nog meer in te zetten op de verkoop van haar collecties en merken via eigen webshops en online marktplaatsen.

Op dit moment zijn de digitale verkoopkanalen van Steps en Promiss reeds verantwoordelijk voor ruim de helft van de omzet van beiden merken. Dit vormt een uitstekende basis om vanaf nu de focus van Steps en Promiss volledig te richten op de verkoop via de eigen webshops en via online partners zoals Wehkamp en Zalando. De rol van het fysieke winkelnetwerk verandert hiermee naar die van flagship of experience store. Dit vergt aanzienlijk minder fysieke winkels in het netwerk, een trend die reeds enkele jaren zichtbaar is.

FNG heeft daarom besloten om alle Promiss winkels en een aanzienlijk deel (38) van de Steps winkels in Nederland te sluiten in het voorjaar van 2020. In de betrokken winkels zijn 108 vaste werknemers en 126 tijdelijke werknemers actief. Met de medewerkers van de betreffende winkels worden individuele afspraken gemaakt conform het advies van de ondernemingsraad, uitgangspunt is hierbij bemiddeling van werk naar werk. De verwachting is dat ongeveer de helft van de betreffende vaste medewerkers herplaatst kunnen worden binnen andere FNG-formules in Nederland.

De sluiting gaat gepaard met de verkoop van de aandelen van een aantal vennootschappen waarbinnen de afgestoten Steps en Promiss activiteiten worden gevoerd, met name FNG Group Nederland NV en haar dochtervennootschappen. De aandelen worden verkocht voor 1 symbolische euro. De sluiting heeft geen gevolgen voor de andere Nederlandse activiteiten van de FNG groep

Richard Turk, Managing Director FNG Nederland: “De digitale ontwikkeling binnen de fashion retail is onmiskenbaar en ook FNG evolueert mee. Wij zien wekelijks een verdere versnelling in het online-shopgedrag van onze klanten. Zij weten de eigen webshops, en de Promiss en Steps collectie bij andere onlinespelers, goed te vinden. Door vanaf nu volledig te focussen op dit digitale succes kunnen we onze klant nog beter en sneller bedienen met actuele en kwalitatieve mode voor werk en vrije tijd. We zetten hiermee een belangrijke stap in het realiseren van onze eerder gecommuniceerde doelstelling om van FNG een volledig modern georganiseerde fashion(retail) groep te maken.â€

 

Vorig bericht Broodfonds Amsterdam 27 januari a.s.
Volgend artikel Flinders op overnamepad voor groeiversnelling

Nu op WijNoordHolland