Nieuws

Lightspeed lanceert Lightspeed Delivery

Kassasysteem integreert nu ook UberEats en Thuisbezorgd naast Deliveroo


Amsterdam – Kassasysteem aanbieder Lightspeed kondigt vandaag de integratie aan met maaltijdbezorgdiensten UberEats en Thuisbezorgd. Hiermee introduceert Lightspeed haar nieuwste product: Lightspeed Delivery, powered by Deliverect. Afgelopen jaar werd de eerste stap in deze richting al gezet door de integratie met Deliveroo. Maaltijdbezorging wordt voor horeca-uitbaters steeds belangrijker voor het succes van hun onderneming, maar is tegelijkertijd een tijdrovende operationele nachtmerrie. Lightspeed Delivery maakt maaltijdbezorging makkelijker, toegankelijker en overzichtelijker. Lightspeed is de eerste kassasysteem aanbieder in de Benelux die alle belangrijke delivery services integreert.

Jerome Laredo, VP EMEA van Lightspeed: “De introductie van Lightspeed Delivery is voor ons een belangrijke stap richting ons doel: om van ons kassasysteem een complete management hub voor ondernemers te maken. Zo ondersteunen we horeca-uitbaters om nog succesvoller te worden doordat ze hun gasten de beste service kunnen bieden. Ze kunnen hun aandacht hierdoor meer op hun zaak richten in plaats van op alle verschillende systemen. Omdat alle data nu in één systeem wordt verwerkt, verkrijgen ondernemers toegang tot waardevolle inzichten over hun verschillende verkoopkanalen. Wij zijn hier heel trots op.â€

Orde in de chaos

Horeca-uitbaters hebben tegenwoordig te maken met allerlei verschillende systemen en hardware op hun toonbank. Vaak maken zij gebruik van één of meerdere aanbieders van maaltijdbezorging. De orders worden apart geregistreerd in de systemen van de bezorgdiensten en deze dienen manueel over te worden gezet in de kassa. In veel gevallen moet hier een extra werknemer voor worden ingezet. Daarnaast worden orders vaak niet direct doorgezet naar de keuken. Ook bij de rapportage levert dit problemen op, omdat de rapporten uit de systemen niet worden samengevoegd. Incorrecte voorraadgegevens zijn veelal het gevolg. Lightspeed Delivery lost deze problemen op. De orders van Deliveroo, UberEats en Thuisbezorgd zijn direct in het kassasysteem te zien. De foutgevoeligheid verdwijnt en orders worden niet meer gemist. Horecaondernemers kunnen in het systeem nu ook direct zien wat hun totale delivery-omzet is. Al met al levert dit een grote tijdsbesparing op.

Jop van de Graaf, oprichter van SLA:
“Door de koppeling met Lightspeed Delivery besparen we elke dag een hoop tijd en hoeven we onze delivery-omzet niet meer handmatig in te voeren in de kassa.”

“Het is super fijn dat we meer inzicht hebben gekregen in ons totale omzetverloop. Doordat de delivery-omzet real-time ingeschoten wordt kunnen we nu in Lightspeed zien hoe druk een lunch of diner echt was en waar het zwaartepunt precies ligt.â€

Lightspeed-klanten die interesse hebben in Lightspeed Delivery kunnen het product vanaf vandaag aanvragen bij hun accountmanager. Vervolgens dienen zij contact op te nemen met hun accountmanager van het desbetreffende delivery platform om van de integratie gebruik te kunnen maken.

Vorig bericht Bescheiden groei van 3,7 procent voor Schiphol
Volgend artikel Negen projecten uit Noord-Holland maken kans op Appeltje van Oranje 2019

Nu op WijNoordHolland