Nieuws

Johan Cruijff ArenA is samen met Leene Communicatie genomineerd voor een Gouden Sabre Award

De Sabre Award is de Oscar onder de communicatieprijzen en wordt op 23 mei uitgereikt in Amsterdam.


https://vimeo.com/252487389

Vanuit geheel Europa zijn er ruim 2.000 cases ingezonden ter beoordeling en de Johan Cruijff ArenA behoort tot de laatste 5 finalisten!

In de categorie Entertainment werd de PR- en contentcampagne rond de vervanging van de stadionstoelen geselecteerd voor een prijs. Hier vind je de case:
De finalisten in de categorie Entertainment zijn:

  • Diablo III: The Haunted Experience—Blizzard with Wenderfalck •The Drama Kitchen—Sky Atlantic with Unity
  • Museum of News—1 1 media with Grestodorchuk PR
  • Optimus Prime Takes Over the Subway Station—NOS Audiovisuais with Lift World
  • Second Life for Stadium Seats Johan Cruijff ArenA—Johan Cruijff ArenA with Leene Communicatie

Meer informatie over de Sabra Awards vind je hier: https://events.holmesreport.com/in2-emea/sabre-awards

Project vervanging stadionstoelen

In 2017 zijn de ruim 53.000 stadionstoelen in de Johan Cruijff ArenA vervangen. De oude stoeltjes zijn duurzaam hergebruikt en kregen een tweede leven. Een deel van deze stoelen is via de Ajax-webshop verkocht. De opbrengst ging naar de Ajax Foundation.

Na ruim 21 jaar waren de ArenA-stoelen aan vervanging toe. De Johan Cruijff ArenA is een van de duurzaamste stadions ter wereld. Daarom was het een logische keuze om te kiezen voor circulariteit, ofwel het duurzaam hergebruiken van stoelen. Samen met Ajax, de Hogeschool van Amsterdam, Ahrend, Presikhaaf en afvalverwerker Van Gansewinkel hebben we een mooie oplossing gerealiseerd, die bovendien goed heeft uitpakt voor de Ajax Foundation.

Vorig bericht Schiphol Cargo valt in de prijzen als beste Europese luchthaven
Volgend artikel VVD, D66 en PvdA sluiten coalitieakkoord in Amstelveen

Nu op WijNoordHolland