Wat een gemakkelijke samenwerking zou moeten zijn, loopt al snel uit in een administratieve rompslomp waar bijvoorbeeld ISO-certificaten, NAW-gegevens en KVK-nummers per aannemer en per opdracht opnieuw verstrekt en verwerkt moeten worden. Documenten raken kwijt en moeten weer opnieuw aangevraagd worden. Geen wenselijke situatie, omdat beide partijen zo veel tijd en geld kwijtraken.
Met een gemiddelde van 10 opdrachtgevers kun je je voorstellen dat dit met name voor aannemers een gigantisch tijdrovende klus is, terwijl zij juist zo snel en zo veel mogelijk willen doen waar ze voor ingehuurd worden.
Enorme tijdswinst voor onderaannemers
Het nieuwe systeem, ontwikkeld door Specialist in Websites, zorgt voor een enorme tijdswinst voor onderaannemers. De aannemer hoeft zijn gegevens nu nog maar één keer te uploaden, waarna alle relevante documenten centraal worden opgeslagen. Zo heeft de aannemer altijd de mogelijkheid om zijn documenten in een rapport op te slaan. Dit complete rapport kan hij vervolgens eenvoudig aanbieden bij de betreffende opdrachtgever.
Validatie gegevens door for Suppliers
De opdrachtgever kan er op zijn beurt vanuit gaan dat de gegevens van de onderaannemer altijd actueel en up-to-date zijn. De validatie van de gegevens van de onderaannemers wordt namelijk uitgevoerd door for Suppliers. Zo heeft de opdrachtgever hier geen omkijken meer naar en kan de aannemer veel sneller worden ingezet op de klus waar hij voor aangenomen is.
Officiële for Suppliers badge
Aannemers die hun gegevens laten valideren via het systeem, krijgen een officiële for Suppliers badge om op hun website te plaatsen. Opdrachtgevers kunnen zo snel zien of een aannemer is aangesloten en of hij ook echt de (geldige) certificaten heeft die hij zegt te hebben. Een echte win-win situatie dus.