Horeca

Horecaondernemers Amstelzijde verenigen zich

Eenduidig gezicht breder in markt zetten

Horecaondernemers Amstelzijde verenigen zich

Amstelzijde

Amstelveen,
De Amstelzijde in Amstelveen – Ouderkerk aan de Amstel biedt al decennialang een gevarieerd aanbod aan horecagelegenheden. De aanleg van de nieuwe brug en de herinrichting was aanleiding voor de horecaondernemers om zich te verenigen onder de naam Amstelzijde Restaurants.

Nieuwe brug over de Amstel

Vanwege de aanleg van de nieuwe brug heeft ook de buitenruimte van de Amstelzijde een metamorfose ondergaan. Dat was de reden voor
horecaondernemers om de handen ineen te slaan en dit unieke stuk gastronomisch erfgoed met een eenduidig gezicht breder in de markt te zetten onder de naam Amstelzijde Restaurants. Amstelzijde Restaurants is het initiatief van zes restaurants: SAAM Restaurant, Brasserie Paardenburg, Ron Gastrobar Indonesia, India Port, Café Restaurant Heisa en Loetje aan de Amstel. Samen bestrijken ze Hollandse, Franse, Zuid-Afrikaanse, Indonesische, Indiase en Internationale keuken.

Doelstelling

De doelstelling van Amstelzijde Restaurants is de naamsbekendheid vergroten, een breder publiek aan spreken en het bezoek aan deze culinaire strip stimuleren, met name in de periode wanneer de terrassen zijn gesloten. Dit wordt gedaan door in de communicatie nadruk te leggen op het diverse aanbod, het culinaire niveau, de uitstekende bereikbaarheid en parkeergelegenheid en te vertellen over de verschillende evenementen die er worden georganiseerd.

Naam en visuele identiteit

Buro Amstelveen werd gevraagd een naam en een visuele identiteit te ontwikkelen. Na meerdere sessies waarin uiteenlopende richtingen werden bestudeerd, is uiteindelijk besloten de werktitel ‘Amstelzijde Restaurants’ als definitieve naam te kiezen. Op basis van die naam heeft Buro Amstelveen in samenwerking met Daily Syrup een visuele identiteit ontwikkeld.

Soft launch

Amstelzijde Restaurants wordt op 1 augustus 2023 geïntroduceerd. Vanwege het drukke terrasseizoen zal er geen evenement rondom de introductie worden georganiseerd. Vanaf 1 augustus staat de website online. Daarnaast zijn er banieren met het logo langs de Amstelzijde opgehangen. Na het zomerseizoen wordt een communicatiecampagne gestart met diverse online en offline middelen

Vorig bericht Elektrisch surfen met HydroFlyte in Hoorn, Medemblik en Enkhuizen
Volgend artikel 3e grote wegafsluiting A.C. de Graafweg

Nu op WijNoordHolland