Nieuws

GrassGreener Europe kiest Lubbers De Jong voor communicatie en pr

GrassGreener Europe, expert in executive search, recruitment van zowel vast als interim management, werkt vanaf heden samen met pr-bureau Lubbers De Jong om de communicatie- en pr-activiteiten in Nederland te versterken.


Roosendaal/Amsterdam - Het Roosendaalse bedrijf ontwikkelde een unieke methode, de BarHeim-methode, voor werving en selectie van executive talent en wil snel uitbreiden op de Nederlandse markt. Met hulp van Lubbers De Jong gaat GrassGreener Europe de naamsbekendheid vergroten en zo zijn groei versnellen.

Executive talent vinden is een steeds grotere uitdaging voor bedrijven. De ideale kandidaat beschikt naast een goed cv en goede vaardigheden ook over het juist karakter en persoonlijkheid, de soft skills, waardoor hij past in zijn nieuwe team. GrassGreener Europe heeft een eigen selectiemethode ontwikkeld, de BarHeim-methode, waarmee men de juiste persoon op de juiste plek krijgt. Bedrijven krijgen hiermee ook een optimaal inzicht in het wervingsproces en een bijzonder hoge retentie. Waar traditionele bureaus gemiddeld een retentie niet hoger dan 70 procent halen, is deze bij GrassGreener Europe boven de 95 procent. Dit wil zeggen dat meer dan 95 procent van de kandidaten die het bureau heeft geplaatst na twaalf maanden nog steeds succesvol op de positie werkt waarvoor hij/zij is aangenomen is. Dat de resultaten ook te meten zijn is alleen al uitzonderlijk in executive search.

Peter Keijzer, directeur van Lubbers De Jong: “Met de BarHeim-methode is het onderscheidend vermogen van GrassGreener Europe groot. Dit is dan ook een belangrijk kenmerk om de naamsbekendheid te verhogen en van onze samenwerking een succes te maken.â€

Eli Barenholz, eigenaar en directeur van GrassGreener Europe: “We zijn met Lubbers De Jong in zee gegaan vanwege hun lange staat van dienst, ervaring op het gebied van marketing, pr en communicatie en kennis van de technologiesector. Daarnaast bedienen ook zij zich van een bewezen methodologie, PESO, waar wij in geloven.â€

Over GrassGreener Europe

Het in Roosendaal gevestigde GrassGreener Europe is opgericht in 1998, door Eli Barenholz en Henriette Oppenheim. Tot enkele jaren geleden werkten zij onder de naam Probus HCM. Sinds 2014 voert het bedrijf de naam GrassGreener Europe en maakt het gebruik van een disruptieve recruitmentstrategie die bestaat uit een innovatieve combinatie van recruitment methodologie en technologie, samen de BarHeim-methode geheten. GrassGreener Europe zoekt en vindt executive talent wereldwijd en in diverse sectoren. Bedrijven waar GrassGreener Europe de afgelopen jaren voor heeft gewerkt zijn onder meer: PostNL, KPN, Neatifm, Voergroep Zuid, ICTZ, Tibco, Celanese, Telstar, Erasmus Ziekenhuis Rotterdam.

Over Lubbers De Jong

Lubbers De Jong is een Amsterdams pr-bureau gespecialiseerd in technologie. Al dertig jaar ondersteunt het bedrijf nationale en internationale technologie- en innovatiebedrijven met het vergroten van hun naamsbekendheid, het versterken van hun reputatie en het realiseren van groei. Lubbers De Jong werkt onder andere voor Red Hat, Infor en Interxion en is sponsor van de Plastic Soup Foundation, de Nederlandse Data Science Prijzen en organiseert jaarlijks de Digital Transformer Award. Lubbers De Jong is winnaar van de Dutch PR Award en maakt deel uit van PR Boutiques International.

Vorig bericht CONO Kaasmakers blijft onderscheidend met duurzaamheidsprogramma
Volgend artikel TerraTechnica klaar voor energietransitie

Nu op WijNoordHolland