Nieuws

Europa’s eerste hyperloop een stap dichter bij het duurzame alternatief voor korteafstandsvluchten

Met trots onthult Hardt Hyperloop vandaag het eerste Europese hyperloopsysteem tijdens haar ‘Grand Reveal’ evenement.


IJmuiden/Delft
De nadruk ligt hierbij op de revolutionaire hyperloop baanwisseltechnologie. Nu het volledige systeem werkend is, maakt Hardt zich klaar voor het volgende, grotere, ambitieuze project.

Het eerste Europese hyperloopsysteem is voltooid waarin alle essentiële elementen die noodzakelijk zijn voor de werking van de hyperloop zijn getest, inclusief een revolutionaire hyperloop-baanwisseltechnologie. De wissel stelt hyperloopvoertuigen in staat om van de ene naar de andere buis te wisselen, zonder gebruik te maken van bewegende onderdelen in het voertuig of in de baan. Hierdoor kunnen voertuigen hun hoge snelheid behouden en naadloos van route wisselen door in- en uit te voegen in het netwerk. Tata Steel leverde de sporen en de motorcomponenten, die beide van staal zijn gemaakt.

“Staal is een essentieel onderdeel van de hyperloop. We zijn verheugd onze high-tech innovatievaardigheden en materialenexpertise te kunnen delen om bij te dragen aan het toekomstige succes van de hyperloop,†aldus Hans van den Berg, Directeur Tata Steel in IJmuiden.

Verder gaan in partnerschap

Het voltooien van het hyperloopsysteem werd mogelijk gemaakt in nauwe samenwerking tussen Hardt Hyperloop en haar internationale partners. Onder meer Tata Steel, Nederlandse organisaties Royal BAM Group en Goudsmit Magnetics, Duitse organisaties Busch and Continental, het Italiaanse Prysmian Group, en het Zweeds-Zwitserse ABB speelden hierin een grote rol.

Vorig bericht Geen maatschappelijke noodzaak om Spaarndam-Oost bij Haarlem te voegen
Volgend artikel ISS Facility Services en PwC Nederland gaan aan de slag met kunstmatige intelligentie in de catering

Nu op WijNoordHolland