Campagne

CheapTickets.nl introduceert Tjiep als nieuwe mascotte

Trip.com Online reisorganisatie viert 22ste verjaardag en geeft gratis tickets weg

CheapTickets.nl lanceert  haar nieuwe mascotte, een goudgele vogel genaamd Tjiep. De bekendmaking valt samen met het 22-jarig bestaan van de online reisorganisatie. Om dit jubileum te vieren, geeft CheapTickets.nl in de maand oktober gratis vliegreizen, vouchers en deals weg, waaronder drie geheel verzorgde citytrips. 

“Tjiep symboliseert het optimisme binnen CheapTickets.nl en ons rotsvaste vertrouwen in de toekomst”, zegt Casper Maasdam, Chief Operational Officer bij Travix. “Naast een overzicht van de beste deals, geeft onze gevleugelde vriend reizigers een overzicht van hun vluchtschema én eventuele kosten voor extra bagage of een andere stoel. De vrije vogel past bij ons streven om het boeken van vliegtickets laagdrempelig, gemakkelijk én leuk te houden. Op die manier kun je altijd bij ons terecht voor de juiste deal.”

Jubileumjaar

CheapTickets.nl werd in 2001 opgericht. Sinds 2011 maakt het samen met onder andere Vliegwinkel.nl en BudgetAir.com onderdeel uit van Travix. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam is Travix actief in 35 landen. Maasdam: “Samen met Vliegwinkel.nl behoren we tot de eerste online reisorganisaties van Nederland. We zijn er ontzettend trots op dat meerdere generaties Nederlanders in de afgelopen 22 jaar hun ideale reis hebben geboekt via ons platform. Om zowel trouwe klanten te bedanken en nieuwe te verrassen, maken bezoekers van onze website in oktober iedere werkdag kans op mooie prijzen, waaronder een citytrip naar New York of Istanbul én een geheel verzorgde reis naar Spanje”. In 2020 werd Travix onderdeel van de Trip.com Group, een van de grootste reisorganisaties ter wereld.

Witte stranden

De Nederlandse Tjiep is een bevlogen reisexpert, altijd op zoek naar de beste vliegdeals. Het vocabulaire van het nieuwe gezicht van CheapTickets.nl beperkt zich tot alleen zijn eigen naam; een woordspeling op het Engelse woord voor goedkoop: ‘cheap’. De goudgele vogel werd bedacht en uitgewerkt door het Amsterdamse reclamebureau Twofish. “Met Tjiep onderscheiden wij het merk CheapTickets.nl van de perfecte foto’s van knappe mensen op witte stranden, zoals vaak gebruikt door luchtvaartmaatschappijen en online reisorganisaties”, zegt Russ Pinney, Directeur bij Twofish. “Het is geweldig om te zien dat iedereen binnen CheapTickets.nl direct enthousiast was over het door ons voorgestelde concept.”

Vorig bericht Noord-Holland investeert in provinciale infrastructuur
Volgend artikel RIVM-onderzoek biedt inzichten voor een gezondere IJmond

Nu op WijNoordHolland