Overname

Abovo Media neemt digital marketingbureau Maxlead over

De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest.


Abovo Media heeft per vandaag hét digital marketingbureau Maxlead overgenomen

Hoorn/Oestgeest
Abovo Media heeft digital marketingbureau Maxlead overgenomen. Gezamenlijk ontstaat hiermee een zeer krachtige en slagvaardige bureaugroep die haar bestaande en potentiële klanten in het volle mediaspectrum bedient. De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden werken zij wel in gezamenlijke klantteams aan de best mogelijke cases.

De nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers en een media- en consultancy spend van € 200 miljoen.

Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek zijn oprichters/eigenaars van Abovo Media. Sinds 1999 bouwen zij aan een kwalitatief bureau gericht op de in Nederland gevestigde adverteerder die behoefte heeft aan een brede geïntegreerde dienstverlening.

Zoutendijk en Verbeek zijn ervan overtuigd dat het gesprek aan tafel bij de klant behoort te gaan over de inhoud en best mogelijke conversie per euro. Zoutendijk: “Een klant is er niet bij gebaat meerdere partijen en disciplines in te schakelen die onderling strijden om een zo groot mogelijk deel van het marketingbudget van die klant. Met de overname van Maxlead voeren we ons gedachtegoed verder uit. Zij zijn de perfecte aanvulling op ons reeds 40-man tellende digitale team en zorgen voor een enorme digitale kennisinjectie.†Verbeek vult aan: â€Maxlead is een zeer gedreven en professionele club mensen en vanaf de eerste kennismaking voelde het zeer vertrouwd, van de wijze van marktbenadering tot interne processen. We geloven dan ook erg in deze combinatie en heten de collega’s van Maxlead van harte welkom!â€

Rob Steenbrink, oprichter van Maxlead: “In het snel veranderende medialandschap hebben onze klanten behoefte aan een bredere dienstverlening in de gehele customer journey. Door ons aan te sluiten bij Abovo Media kunnen we hier in de toekomst nog beter invulling aan geven. We passen niet alleen qua dienstverlening goed bij elkaar. Vanuit een ondernemende en no-nonsense achtergrond, met een betrokken en proactieve mentaliteit, werken we samen aan het optimaal bedienen van onze klanten.†Ronald van Klooster, sinds 2006 als aandeelhouder betrokken bij Maxlead: “Dit gedeelde DNA zorgt voor een goede basis. We hebben dan ook veel vertrouwen in deze nieuwe samenwerking en zullen als gehele Maxlead directie betrokken blijven in de
nieuwe combinatie.â€

Vorig bericht Sylvia Bronmans directeur Concernzaken provincie Noord-Holland
Volgend artikel Lelystad Airport is zo goed als gereed om vluchten van Schiphol over te nemen

Nu op WijNoordHolland