Horeca

TIPPR lanceert Horeca Trendrapport 2023

'Wie het kleine niet eert': de noodzaak om op de kleintjes te letten en efficiënter te werken

TIPPR Horeca Trendrapport 2023

Amsterdam,
Gisteren kondigde TIPPR de lancering aan van het Horeca Trendrapport 2023 met als thema, ‘wie het kleine niet eert’. Het Trendrapport benadrukt de noodzaak om op de kleintjes te letten en efficiënter te werken om een gezonde horeca business case te behouden.

Trends

Het rapport is gebaseerd op gebruikersdata vanuit de horeca en identificeert dé vijf belangrijke trends waar iedereen mee te maken gaat krijgen in 2023. Het personeelstekort en de gezondere levensstijl van consumenten gaat de horeca in Nederland verder veranderen:

  • Een van de belangrijkste trends is Gezond Dr*nken, waarbij ‘goede’ botanische dranken die een buzz geven steeds populairder worden, vooral onder Millennials en Gen-Z’ers.
  • Een andere trend is AI-Medewerkers, die horeca-ondernemers helpen kosten te besparen en hun teams te ontlasten.
  • De derde trend, Medewerkers worden Sneeuwvlokjes, richt zich op het creëren van een betere werkomgeving voor jonge medewerkers.
  • De Korte Keten en De Botanische Keuken belichten de eiwittransitie en kortere distributie lijnen.
  • Terwijl de vijfde trend, No Money to Waste, zich richt op het voorkomen van verspilling en het slimmer inkopen van goederen om de horeca betaalbaar te houden.

Met deze vijf trends speelt de horeca in op de wensen van consumenten en draagt bij aan de efficiëntie van de horeca. Dit is vooral relevant in deze economisch uitdagende tijden, waarin het rendement van de horeca onder druk staat door het personeelstekort en de prijsverhogingen van leveranciers.

Kunst

Als onderdeel van het Trendrapport 2023 zet TIPPR ook een kunstenaar centraal, Streertart Frankey, omdat kunst een belangrijke rol speelt bij het stimuleren van creativiteit en het bevorderen van de ontwikkeling van de horeca. Bekijk hier het online trendrapport inclusief TIPS.

Toppiclist

  • Gezond dr*nken: elixers, botanische dranken
  • AI medewerkers: AI, horeca technologie matrix, systeemhoreca
  • Sneeuwvlokjes generatie: Millennials, Generatie Z
  • Korte keten & Botanicals: foodmiles, eiwittransitie, true pricing
  • No money to waste: voedselverspilling, energiekosten, no waste

TIPPR Database

De content is samengesteld op basis van de TIPPR-data en is dan ook een weerspiegeling van de horeca. Dagelijks generen meer dan >30.000 horecaprofessionals input. Op basis van het gevalideerde TIPPR-voorspelmodel zijn de trends voor 2023 uitgewerkt.

 

Vorig bericht Provincie Noord-Holland helpt ondernemers opnieuw groeien
Volgend artikel HubSpot CRM introduceert eigen AI-tool ChatSpot.ai

Nu op WijNoordHolland