Nieuws

Waarom visitekaartjes altijd nog gebruikt moeten worden

Het is de laatste donderdag van de maand en de vertegenwoordiger van de binnendeurenkozijnen staat zoals altijd weer bij mij voor de balie.


visitekaartje

Elke keer geeft hij zijn visitekaartje aan mij en elke keer leg ik het naast mijn telefoon op mijn bureau. Nog nooit heeft het bedrijf waar ik werk iets bij hem gekocht. We kozen tot nu toe steeds voor een ander merk kozijnen.

Maar nu is daar de kentering. De kozijnenfabriek waar we tot nu toe onze bestellingen deden is in andere handen overgegaan en de kwaliteit is erg verslechterd. Omdat de vertegenwoordiger van de laatste donderdag altijd zo vriendelijk is en steeds is blijven komen bel ik hem op. Zijn visitekaartje lag zo als altijd op mijn bureau. De kracht van het visitekaartje.

Het blije kaartje
Net als met flyers, die mensen in handen krijgen, zijn visitekaartjes blijvende reclameobjecten. Het is een vorm van reclame die ergens wordt neergelegd en steeds weer op wordt gekeken. Het bevordert hiermee de naamsbekendheid van je bedrijf aanzienlijk. Zelf visitekaartjes ontwerpen is slim want jij weet hoe je jouw eigen bedrijf wil laten opvallen. Op wat voor manier je dat doet is belangrijk, want positief overkomen op je toekomstige klant is wel een pre. Mensen pakken graag vrolijk uitziende visite kaartjes aan en liever niet een donker, negatief ogend exemplaar.

Een paar redenen om bedrijfskaartjes af te geven:

De gegevens van jouw bedrijf snel en handig afgeven;

  • Altijd bij de hand;
  • Je laat zien dat je bedrijf echt bestaat;
  • Geloofwaardigheid;
  • Promotiemateriaal;
  • Herinnering.

Het is prettig als de klant waar je al eerder bent geweest jou herinnert als bijvoorbeeld de vrolijke spreker. Voordat je bij hem de tweede op gesprek komt zal hij even je visitekaartje pakken. Daar had hij opgeschreven wat zijn eerste indruk van je en jouw bedrijf was. Ook hier bewijst het visitekaartje weer zijn kracht: je kunt er wat opschrijven. Alleen daarom al wordt het vaak bewaard. visitekaartjes drukken blijft hiermee belangrijk. Het bedrijfskaartje blijft een geweldig communicatiemiddel, naast je smartphone, maar die geeft je niet makkelijk uit handen.

Vorig bericht Wegbeheerders en marktpartijen starten proef om verkeer om Amsterdam beter door te laten rijden
Volgend artikel WijNoordHolland bestaat 8 jaar en dat vieren we met een geheel nieuwe website!

Nu op WijNoordHolland