Van onze partner

Solvinity Amsterdam rationaliseert de rekening voor de cloud

Cloud computing bezorgt financiële afdelingen vaak hoofdpijn.


AMSTERDAM –  Organisaties zoeken meer flexibiliteit in IT, maar diensten die worden afgerekend per gebruik, worden niet altijd overzichtelijk gepresenteerd op de rekening. Om controle te houden over kosten en gebruik, en klanten glashelder inzicht te geven in alle afgenomen services, toont Solvinity de afgenomen diensten op één enkele factuur – ook pay-per-use clouddiensten zoals MS Azure.

Alle informatie om een volledige factuur te genereren, komt samen in de billingoplossing van CloudBilling. Met automatische koppelingen kan Solvinity met deze facturatietoepassing de juiste prijsregels aan de afgenomen diensten koppelen. Zo worden de diensten die een klant van en via Solvinity afneemt, van private cloud tot public cloud en projectmanagement, samengevat en op één factuur gepresenteerd.

Hans van den Broek, commercieel directeur bij Solvinity: “Cloud computing is de basis van digitale transformatie. De voordelen van cloud computing, zoals hoge flexibiliteit en pay-per-use, komen pas goed tot hun recht als die middelen efficiënt worden ingezet. Organisaties moeten precies kunnen zien hoe deze diensten worden ingezet en gebruikt om actief te kunnen sturen op efficiëntie.â€

Veel cloudaanbieders laten het aan hun klanten over om zelf dat overzicht te creëren. Van den Broek: “Met CloudBilling is Solvinity als een van de weinige cloudspecialisten in staat volgens klantwensen een volledige specificatie te leveren op basis van de werkelijke en actuele afname van diensten. Zo kunnen onze klanten het gebruik van diensten optimaliseren en de voordelen van cloud computing optimaal benutten.â€

Rob Coppen, directeur bij CloudBilling:
“CloudBilling biedt een moderne manier van dienstverlening. Hiermee kan Solvinity hun volledige portfolio aan producten en diensten met verschillende prijsmodellen op gebruiksbasis aan hun eindklanten doorbelasten. Met het proces dat we samen hebben ingericht, biedt Solvinity inzicht en controle aan hun klanten.â€

Voorafgaand aan de introductie van het billingsysteem is met klanten van Solvinity een Proof of Concept uitgewerkt. De klanten hebben de nieuwe wijze van facturatie als zeer positief ervaren:

  1. er is nu één simpele en overzichtelijke factuur van alle geleverde diensten per periode;
  2. met meegeleverde gedetailleerde verbruiksgegevens kunnen klanten hun eigen analyses uitvoeren;
  3. bedrijven die kosten intern willen doorbelasten, krijgen op de factuur het gewenste applicatie- of omgevingsniveau gepresenteerd.

Coppen noemt Solvinity een early adopter van deze technologie. “Van al onze klanten gaat Solvinity het verst in de strategische benadering. Ze zijn vroeg begonnen de producten en diensten via dit billingplatform te laten lopen en hebben de business hierbij betrokken.†Volgens Coppen is dat belangrijk omdat deze vorm van billing niet alleen draait om facturen en administratie, maar ook meerwaarde biedt aan klanten, door ze meer inzicht te geven op de verschillende diensten die ze afnemen.â€

Vorig bericht Hoe deed uw gemeente in NH het in 2017?
Volgend artikel Konica Minolta en Youston bundelen krachten met nieuwe samenwerking

Nu op WijNoordHolland