Nieuws

Schiphol Group en New York Times op podium voor eWeek 2019

Vanaf morgen worden duizenden leaders in digital en tech verwacht in Amsterdam voor de 2019 editie van eWeek, georganiseerd door Emerce.


eWeek

Amsterdam
De week opent met de key note van de CDO van Schiphol Group, tijdens Retail Europe, openingsevent van de week. Gedurende de hele week kunnen bezoekers deelnemen aan sessies overdag en in de avond met een brede keur aan sprekers over o.a. (retail-) innovaties en (brand-)trends, afgewisseld met performances van creatieven.

Schiphol Group is een schoolvoorbeeld van innovatieve retail: bij het Retail Centrum komen maar liefst 71 miljoen klanten per jaar, meer dan twee per seconde. Met 182 retail shops en 110 Food & Beverage shops staat Schiphol in de top-10 van beste luchthavens ter wereld. Daarna zullen tijdens Retail Europe ook wereldberoemde brands aan het woord komen, zoals Trussardi en Balenciaga. De combinatie van deze zogenoemde heritage brands met bedrijven zoals Google en Facebook maakt het openingsevent van de week verrassend en veelzijdig.

Sprekers eDay

eDay, vanaf het begin flagship event van eWeek, vindt plaats op de tweede dag, donderdag 10 Oktober. Zo biedt eDay de onmisbare jaarlijkse blik in de toekomst van online media, business & marketing. Dit jaar staat onder meer Chris Wiggens, Chief Data Scientist van The New York Times, op het programma. En bezoekers zullen The Smartphone Orchestra (door een gelauwerd team van creatives, developers and sound engineers) live mee maken. Andere sprekers op het programma van eDay zijn onder meer:

– Werner Vogels, CTO Amazon
– Jeroen van Glabbeek, CEO CM
– Viveca Chan, CEO & Founder WE.
– Gert-Jaap Hoekman, Editor-in-Chief NU.nl, Sanoma
– Jan Lammers, Sportive Director, Dutch GP
– Halvor Vislie, The Future Group
– Patricia Sonus, STER

Het volledige programma en de aanmeldingslink is te vinden op: http://emerceeday.nl/

Meerdere events

Naast drie events van EMERCE (Retail Europe, eDay en NextGen) zijn andere grote Nederlandse organisaties met events aanwezig, zoals de NIMA dat twee events presenteert, waaronder een inspiratiesessie over neuromarketing. Ook B. Amsterdam, de Digital Society School, de IAB, TSOC, Holland Fintech, de eCommerce Foundation en ook de Centre of Digital Innovation (KIN) van de Universiteit van Amsterdam laten zich niet onbetuigd. De UVA organiseert twee events op de vrijdag: een bijeenkomst over ‘How can digital innovation be used to personalize and revolutionize healthcare?’ en een KIN talk met Dick Willems, Data Scientist van de Nederlandse politie, over de impact van kunstmatige intelligentie op ons werken.

Het hele programma van eWeek Amsterdam 2019 is op de website te vinden: https://amsterdameweek.com/events/

Vorig bericht Al 64 intercedenten opgeleid tot Specialist Duurzame Inzetbaarheid
Volgend artikel Consumentenprijzen 2,6 procent hoger in september

Nu op WijNoordHolland