Arbeidsmarkt

Ruben van der Meer te zien in werkgeverscampagne PostNL

Ruben van der Meer duikt in de wondere wereld van PostNL om alle brandende vragen van de consument over PostNL te beantwoorden

Ruben van der Meer

Amsterdam,  In de nieuwe werkgeverscampagne van PostNL, gemaakt door employer brandingbureau SteamTalmark, duikt acteur en komiek Ruben van der Meer in de wondere wereld van PostNL. Om alle brandende vragen van de consument over PostNL te beantwoorden gaat hij aan het werk als post- en pakketbezorger. Ook helpt hij met het sorteren van pakketten in het distributiecentrum. Hij krijgt daarbij hulp van Pakje, een nieuw karakter dat ons in staat stelt mee te kijken op plekken waar normaal niemand komt. Door mee te kijken in de operatie en gesprekken te voeren op het hoofdkantoor, laten Ruben en Pakje zien dat PostNL een organisatie is vol interessante uitdagingen én toegewijde en vindingrijke collega’s. Kortom, een boeiende werkplek waar je bij wilt horen.

“Vandaag besteld, morgen in huis: hoe werkt dat?” Of: “Bezorgd tussen 14 en 16.00 uur, kan dat niet korter?” Maar ook: “AI is de toekomst, hoe zit dat bij PostNL?”. Dat zijn de vragen waar Ruben een antwoord op zoekt. Samen met postbezorgster Rina en pakketbezorger Marcel gaat hij de straten op. Ook spreekt hij op kantoor over de innovatieve kant van pakket- en postbezorging en de steeds veranderende klantbehoeftes.

Volgend hoofdstuk

De campagne is het volgende hoofdstuk binnen de nieuwe employer brand strategie die door SteamTalmark ontwikkeld is en in 2021 in gang is gezet. Eerdere campagnes die hierbij hoorden, zijn ‘Breng het samen’ en ‘Welcome to our playground’. Het doel van deze nieuwe werkgeverscampagne is om het beeld dat veel mensen hebben van PostNL als werkgever bij te stellen. Iedereen kent het bedrijf van de post- en pakketbezorgers, maar te weinig mensen weten wat daar allemaal achter schuilgaat en dat PostNL een boeiende werkgever is met interessante uitdagingen. Daarom sluit Ruben elke video af met: “En zit je nou te denken hier zou ik ook wel aan mee willen werken? Ik zeg: Pakje kans!

“Om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn voor een brede doelgroep brengen we onze wereld daarom nu in beeld. De campagne is voor veel verschillende doelgroepen interessant. Wel targetten we in het bijzonder op IT, data, digital en post- en pakketbezorgers”, aldus Silene Geuze van PostNL.

Waar te zien

De campagne is vanaf 16 oktober tot en met 19 november te zien op YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn en TikTok. Je komt de campagne ook tegen op online nieuwsmedia zoals NU.nlAD.nl en indebuurt.nl. Naast Ruben van der Meer gaat ook influencer Tim Tygran op zoek naar antwoorden op de vragen die zijn volgers hebben over PostNL. Tim deelt zijn bevindingen met zijn volgers op TikTok.

Alle informatie over de campagne komt samen op de website www.postnl.nl/pakjekans. Bekijk hier ook de video’s waarin Ruben van der Meer de wereld van PostNL ontdekt.

Vorig bericht Spectral ontvangt investering van SIF
Volgend artikel GP Groot groep zet vol in op de energietransitie

Nu op WijNoordHolland