Nieuws

Ondernemers extra service bieden vanuit partnerships

ABN AMRO Commercial Banking zet in op partnerships om ondernemers extra toegevoegde waarde te bieden.


Amsterdam
Het afgelopen jaar werden diverse partnerships gesloten en er volgen er meer.

Klanten van ABN AMRO Commercial Banking bepalen in toenemende mate zelf hoe zij door de bank willen worden bediend. Zoveel mogelijk online zelf doen, of juist een adviesrelatie? Beide is mogelijk. Zowel in het online kanaal als via de relatiemanager wordt de klant ondersteund met aanvullende diensten die samen met partners worden geleverd.

Ondernemers ondersteunen

Daphne de Kluis, CEO Commercial Banking: “Met onze partnerships willen wij ondernemers op verschillende facetten ondersteunen. Niet alleen op het financiële vlak. Ook op aanverwante terreinen. Op die manier kunnen we de ondernemer extra expertise en gemak bieden.â€

Een goed voorbeeld is de samenwerking met Lyanthe. Gezamenlijk is een boekhoudpropositie ontwikkeld, waarin boekhouden en bankieren wordt gecombineerd en vrijwel ongemerkt in elkaar overgaat. Andere voorbeelden zijn de samenwerkingen met VraagHugo en Firm24. Voor een ondernemer is het regelen van juridische zaken of het opzetten van een BV best een uitzoekwerk en dit zijn niet de bezigheden waarvoor zij gaan ondernemen. Partners als VraagHugo en Firm24 bieden hier gemakkelijke en online oplossingen. Bijvoorbeeld om online juridische contracten, zoals een arbeidscontract, te genereren.

Netwerken

Ook het openstellen van netwerken en verbinden is van groot belang, zeker wanneer een bedrijf de ambitie heeft om te groeien. Vandaar een klein jaar geleden het partnership met Opportunity Network is getekend. Via een digitaal platform kunnen Nederlandse ondernemers netwerken met duizenden andere bedrijven in Europa en wereldwijd. Bijvoorbeeld voor aan- en verkoop van goederen. Maar ook over business development, samenwerkingen of acquisities. Inmiddels zijn enkele honderden klanten van de bank actief op het netwerk.

Inzicht bieden in duurzaamheidskansen

Commercial Banking geeft klanten inzicht in de mogelijkheden om te verduurzamen. Denk bijvoorbeeld aan de tools waarmee klanten de verduurzamingskansen van hun vastgoed kunnen bekijken. Samen met partners worden hier tevens aanvullende oplossingen verkend.

Daphne de Kluis: “Klanten kunnen zowel digitaal als in ons advieskanaal profiteren van onze eigen financiële-en sector expertise. Door middel van partnerships creëren we vanuit de vertrouwde kanalen extra diensten en adviesmogelijkheden.â€

Het bedieningsmodel van ABN AMRO zal zich de komende periode blijven ontwikkelen. Keuzevrijheid en flexibiliteit voor de klant staan hierin centraal. Evenals het toevoegen van waarde vanuit partnerships op alle pijlers van de ABN AMRO strategie.

Vorig bericht Op vakantie met uw ICT-leverancier
Volgend artikel True lanceert nieuwe dienst: Managed Kubernetes

Nu op WijNoordHolland