Branding

KIT lanceert nieuwe merken voor uitbreiding activiteiten

KIT Institute, KIT Live en KIT Events zijn drie van de zeven nieuwe merknamen waarmee het Koninklijk Instituut naar buiten treedt

KIT

Bron: KIT

KIT Institute, KIT Live en KIT Events: het zijn drie van de zeven nieuwe merknamen waarmee het Koninklijk Instituut voor de Tropen vandaag naar buiten treedt: een merkenfamilie, met als ‘moedermerk’ eenvoudigweg KIT. De nieuwe merken voorzien in de uitbreiding van activiteiten van KIT.

De laatste jaren heeft KIT zich ontwikkeld van enkel een kennisinstituut tot een gewilde conferentie- en bedrijfslocatie met een eigen hotel dat momenteel wordt gerenoveerd, een dans- en muziekstudio voor jongeren uit de buurt, én een theater dat in het najaar opengaat. In het monumentale gebouw van KIT aan het Oosterpark in Amsterdam werken inmiddels meer dan 1000 mensen en zijn  bijna dagelijks even zoveel te gast.

“Wetenschappers van ons kennisinstituut, ondernemers die hier een kantoorruimte huren, studenten uit alle delen van de wereld, buurtbewoners in ons nieuwe KIT  Café: ik ken geen werkplek waar je dagelijks zo’n divers gezelschap treft,” zegt Henri van Eeghen, CEO van KIT. “Wat ons bindt aan KIT is dat we allemaal, ieder op eigen wijze, werken aan een inclusieve en duurzame wereld, hier in onze eigen buurt en internationaal,” aldus van Eeghen.

Merkfamilie brengt ‘unity in diversity’

“KIT is een ideële organisatie, een vereniging, die als doel heeft bij te dragen aan inclusie en duurzaamheid. Daar staat KIT voor; dat is hét kenmerk van al onze diensten en activiteiten, hoe verschillend ook”, zegt Maarten van den Berg, Hoofd Communicatie van KIT. Hij voegt toe: “De nieuwe merkenfamilie brengt ons ‘unity in diversity’: al onze onze activiteiten krijgen een eigen, herkenbare identiteit, terwijl het toch meteen zichtbaar is dat ze allemaal bijdragen aan hetzelfde doel.”

Met de introductie van KIT en de nieuwe merkenfamilie verdwijnt  “Tropen” uit KIT’s naam. Vandaag de dag is het werkgebied van KIT groter dan de tropen alleen. Daarnaast is het woord tropen steeds vaker synoniem aan exotisch, hetgeen niet past bij het werk dat we doen.

De nieuwe merknamen en bijbehorende nieuwe identiteit en huisstijl van KIT zijn tot stand gekomen in samenwerking met Havas Lemz, een creatief bureau in Amsterdam.

Vorig bericht 12 bedrijven failliet in Noord-Holland eerste week april
Volgend artikel 22 bedrijven failliet in Noord-Holland week 13

Bestel nu de beste boeken over Ondernemerschap!

Via onze partner managementboek.nl

Nu op WijNoordHolland

INTERVIEW WIJBUSINESSNIEUWS

Als solopreneur heb je geen beperkingen