Nieuws

Integratie van Nextail en Blokker moet online groei impuls geven

Peter Scholtes wordt per direct nieuwe directeur e-commerce Blokker


AMSTERDAM – Met het oog op de verdere online ambities van Blokker en de strategische focus van Blokker Holding op Blokker, wordt een deel van de activiteiten van Nextail geïntegreerd met Blokker. Hiermee wil Blokker haar omnichannel aanpak versterken en de online groei een verdere impuls geven. Het hoofdkantoor van Blokker verhuist na de zomer naar het moderne onderkomen van Nextail in Amsterdam Zuidoost.

website Blokker.nl op iPad

Het nieuwe e-commerce team van Blokker wordt bemand door een deel van de Nextail-medewerkers (circa 40). Peter Scholtes, nu nog Director Online Marketing bij Nextail, zal deze afdeling per direct gaan leiden als directeur e-commerce Blokker. Peter zal in deze functie rapporteren aan Casper Meijer, CEO van Blokker en Blokker Holding.

Volledig omnichannel aanbod

Blokker.nl maakte de afgelopen drie jaar een gemiddelde omzetgroei door van 25%. De online groeiambities blijven onverminderd overeind met behoud van het bestaande technische platform en de online diensten, zoals de in november 2016 gelanceerde online marktplaats. De aangekondigde integratie wordt gezien als een belangrijk impuls voor de verdere versmelting van de offline en online kanalen naar een volledig omnichannel aanbod voor de klant.

Gedurende de komende maanden en naar verwachting tot begin 2019, zal Nextail de online werkzaamheden die voor andere partijen worden uitgevoerd op basis van de bestaande Service Level Agreements (SLA’s) gefaseerd afronden. Nadat deze werkzaamheden zijn voltooid, wordt Nextail als aparte online organisatie opgeheven.

Over Nextail

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, is in 2014 als startup opgericht om de online activiteiten van de afzonderlijke winkelketens een boost te geven met een groep jonge online talenten op het gebied van online marketing, category management, social media, pricing, design en IT. In ruim twee jaar tijd groeide de online omzet van Blokker Holding van 70 naar 173 miljoen euro (2016). Daarmee kwam Nextail in de top 10 van grootste online retailers in Nederland. Nextail was verantwoordelijk voor diverse online innovaties en een jaarlijkse groei van blokker.nl met gemiddeld 25%.

Door de introductie in 2016 van ‘Nextail Connect!’, een marktplaats voor externe leveranciers en het toevoegen van witgoed via AO.nl groeide het online aanbod op blokker.nl van 12.000 naar ruim 100.000 artikelen. Daarnaast is recentelijk een volledig vernieuwde webshop op blokker.nl ontwikkeld vanuit een ‘mobile first’-gedachte met snellere laadtijden en een geavanceerde zoekfunctionaliteit.

Vorig bericht Nieuwe containerdienst Samskip tussen Amsterdam en Hull officieel in gebruik genomen
Volgend artikel Schiphol beloond met prijs voor beste medewerkers

Nu op WijNoordHolland