Nieuws

Instameet zet Aalsmeer op de kaart als toeristische trekpleister

Voor het eerst dit jaar vond een Instameet plaats in Aalsmeer.


AALSMEER – Op zondag 19 augustus kwamen vier bekende Instagrammers – de grootste Instagram fotograaf van Nederland Eelco Roos @Croyable, de hoofdredacteur en oprichter van Nederlands grootste reisblog Travelvalley.nl, Eko van @View_Reflex en Jann van @Senns_less – Aalsmeer beleven en in beeld brengen. Via de hashtag #visitaalsmeer zijn de foto’s en stories op Instagram te volgen. Ga snel kijken!

Aalsmeer is internationaal beroemd vanwege de Bloemenveiling Royal FloraHolland en landelijk bekend als recreatie- en watersportgebied. Die combinatie maakt van Aalsmeer een bruisend dorp, dat interessant is voor een Instameet.

Robert van Rijn, wethouder economie en recreatie & toerisme: “Aalsmeer is een werelddorp van bloemen en water en heeft toeristen en watersporters veel te bieden. We willen ons meer profileren met die kwaliteiten. Deze instameet is onderdeel van onze online marketing campagne om Aalsmeer sterker op de kaart zetten.â€

In de vroege ochtend gingen de instagrammers al op pad met de varende boswachters om de zonsopgang op de Westeinderplassen te bewonderen. Daarna volgde een ‘tour de Aalsmeer’ langs iconen waaronder de Historische tuin, het Flower Art Museum, Fort Kudelstaart, de Watertoren, Korenmolen, en Kwekerij Mediaverdi. De dag werd afgesloten met verhalenverteller Henk van de Westeinderrondvaart op de Westereinderplassen. En uiteraard gingen zij culinair Aalsmeer ontdekken bij het Tuinhuis, Joseph aan de Poel en het Westeinderplaviljoen.

Vorig bericht De Groene Aggregaat klaar om op eigen benen te staan
Volgend artikel Verwol werkt aan complete renovatie van het kantoor van Microsoft op Schiphol

Nu op WijNoordHolland