Nieuws

In het oog springende gastvrijheid door Losberger De Boer op 24H Le Mans

De 24 uursrace van Le Mans is één van de grootste autosportevenementen van het jaar.


Losberger De Boer was met veel tijdelijke ruimteoplossingen vertegenwoordigd in Le Mans

Alkmaar
Het Britse automerk Aston Martin was met een hospitality-accommodatie van drie verdiepingen zeer opvallend aanwezig tijdens de befaamde 24H Le Mans.

Met zoveel grote merken om je heen is het niet eenvoudig om op te vallen. Het lukte Aston Martin.

Om Aston Martin de exposure te geven die past bij een merk van haar statuur, werd een opvallende, drie verdiepingen hoge hospitality accommodatie gebouwd. De structuur werd op maat gemaakt om een ultieme merkbeleving te creëren en bevatte zelfs een bioscoopruimte. Aston Martin benutte op haar beurt de vele ‘branding-kansen’ die de structuur biedt, door de gehele buitenkant uit te laten voeren in de huisstijl van het automerk.

Showrooms, merchandising stands én verlengde pitlane

Losberger De Boer was met veel tijdelijke ruimteoplossingen vertegenwoordigd in Le Mans. Zo verzorgde zij ook voor Rebellion en Total grote op maat gemaakte hospitalityvoorzieningen, beiden twee verdiepingen hoog. Evenals bij Aston Martin werd hier gebruik gemaakt van het modulaire karakter van alle producten van Losberger De Boer; de accommodaties bestonden allen uit een combinatie van Premier en Anova structuren.

Voor Matmut verzorgde Losberger De Boer een gecombineerde showroom en merchandising stand. Dankzij het transparante dakzeil van de Delta structuur kwamen de tentoongestelde auto’s het best tot hun recht in natuurlijk daglicht.

Losberger De Boer verzorgde nog diverse merchandising stands en tijdelijke coureursverblijven. Daarnaast werd de bestaande pitlane uitgebreid met structuren van Losberger De Boer. Zo beschikte ook het team van United Autosports over een volwaardige pitaccommodatie tijdens deze belangrijke race.

Logistieke uitdaging

Ondanks de enorme hoeveelheid grote, op maat gemaakte structuren, is niet het ontwerpen of bouwen maar het logistieke proces de grootste uitdaging in een project als deze, zegt Francis Scholten, Managing Director International Projects & Middle East van Losberger De Boer. “Onze structuren staan verspreid over een immens terrein, waar in korte tijd ontzettend veel moet gebeuren. Ze moeten bovendien binnen enkele dagen volledig gebouwd zijn. Een goede voorbereiding is cruciaal, omdat elk onderdeel op het juiste moment op de juiste plek moet zijn.â€

Ideeën tot leven brengen

Opdrachtgever iEvents koos ook dit jaar weer voor een samenwerking met Losberger De Boer. “iEvent creëert unieke momenten tijdens grote evenementen. Dit kunnen we alleen door samen te werken met vertrouwde partners, die in staat zijn om onze creatieve ideeën tot leven te brengenâ€, begint Lewis Ledouit, Communication Manager bij iEvent. “Daarom werken we samen met Losberger De Boer. We vertrouwen op hun kennis en hebben samen al veel unieke projecten gerealiseerd bij de 24H Le Mans! Of het nu gaat om omvang, heel specifieke wensen of het bouwen onder moeilijke omstandigheden, elke editie van Le Mans kent vele uitdagingen die we samen met succes aangaan.â€

Vorig bericht evofenedex nieuwe partner Oranje Handelsmissiefonds
Volgend artikel Colliers certificeert eerste logistieke portefeuille BREEAM NL In-Use in Nederland

Nu op WijNoordHolland