Nieuws

HEMA en Franprix (Frankrijk) gaan strategisch samenwerken

Parijzenaren kunnen vanaf vandaag ook HEMA-artikelen kopen bij de supermarktketen Franprix, onderdeel van de Casino Groep


Amsterdam/Parijs
Het Nederlandse en Franse bedrijf gaan daartoe met elkaar samenwerken. In 15 Franprix-supermarkten in Parijs zijn HEMA-schappen te vinden met keukenartikelen, woningdecoratie, schrijfwaren, basiskleding en huishoudtextiel. HEMA en Franprix gaan afhankelijk van de resultaten bekijken of meer supermarkten uitgebreid worden met een HEMA-assortiment.

Tjeerd Jegen, CEO HEMA: “We zijn ontzettend verheugd met de samenwerking met Franprix. Hierdoor kunnen we in korte tijd onze activiteiten in Frankrijk snel uitbreiden. Voor het eerst gaan we ook HEMA-artikelen via de winkels van een andere retailer verkopen. Deze stap past in onze strategie om te groeien via partners zoals Franprix, maar ook Walmart in de VS en Canada. Verder draagt het bij aan onze ambitie om van HEMA een internationaal merk te maken.”

Jean-Paul Mochet, voorzitter en CEO van Franprix: “Dit is de eerste keer dat we zo’n grootschalig partnerschap hebben gesloten met een bedrijf buiten de Casino groep. Ook omdat het gaat om zo’n groot aantal producten en een merk dat zo bekend en gewaardeerd wordt door de Fransen.”

De supermarkten van Franprix krijgen zo’n 250 HEMA-artikelen zoals keukengerei en -textiel, kaarsen, kandelaars, schrijfwaren, babyartikelen, ondergoed en t-shirts voor dames en heren. Met de samenwerking willen Franprix en HEMA het dagelijks leven van hun klanten nog gemakkelijker maken. Beide bedrijven vullen elkaar goed aan. Franprix heeft met ruim 800 lokale supermarkten in en rondom Parijs een zeer sterk winkelnetwerk. En HEMA is zeer populair onder de Fransen vanwege het vrolijke design van de producten, het duurzame karakter, de kwaliteit en de scherpe prijs. Ook kennen de Franprix-winkels ruime openingstijden, waardoor de HEMA-producten nog toegankelijker worden voor de Franse consument.

Vorig bericht Met komst nieuwe CEO zet Broad Horizon nog verder in op groei
Volgend artikel BuyBay’s Teun Kraaij finalist ‘EY Emerging Entrepreneur of the Year’

Nu op WijNoordHolland