Nieuws

Greetz wint titel Logistieke Webshop van het Jaar 2019

Greetz is de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2019.


Amsterdam
Het online platform voor persoonlijke verrassingen ontving de prijs tijdens het E-commerce Live! event van Emerce in De Beurs van Berlage te Amsterdam uit handen van juryvoorzitter Egbert Guis.

Guis licht toe: “Wat opvalt bij Greetz is de complexiteit van hun logistieke proces. Producten moeten bewerkt worden en de voorraad wordt beheerd op meerdere locaties. Goede timing is nodig tussen alle deelprocessen evenals consolidatie. De versproducten, zoals taart en gebak, die het bedrijf levert, vormen in combinatie met andere bestelde producten een extra logistieke uitdaging.â€

Hij vervolgt: “Voor het capaciteitsmanagement wordt er gekeken naar de gehele keten; voorraadbeschikbaarheid, warehouse- en transportcapaciteit. Hierbij is niet de commercie leidend, maar bewegen ze in samenspel met logistiek. Wat verder opvalt is dat ze op piekmomenten de klant op slimme wijze andere opties bieden, om zo de drukte aan te kunnen. Het draait bij Greetz dan ook echt om het leveren op de beloofde dag.â€

“Greetz sprong er ook uit vanwege hun goede communicatie met de klant. Dat is extra belangrijk aangezien de klant vaak niet de ontvanger isâ€, aldus Guis. De andere genomineerden waren Omoda en YourSurprise. De jury gaf aan dat zowel de diversiteit als de overeenkomstigheid van de drie finalisten de beoordeling niet eenvoudig maakte. “Het was, net zoals vorig jaren, een close callâ€, zegt Guis.

Jury

De onafhankelijke jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de wereld van e-commerce en logistiek, en werd door Emerce samengesteld. Dit jaar bestond de jury uit voorzitter Egbert Guis (de Guise), Joke Vink (Groenewout), Liesbeth Oudesluis (Van Duuren), Roland Slegers (DeliveryMatch), Jan Pronk (Clear Focus Group) en Nick Beckers (evofenedex).

Award

De award is in 2011 in het leven geroepen om webshops te belonen die zich onderscheiden door goede logistieke processen. De award is voor de zevende keer uitgereikt, en de organisatie is sinds dit jaar in handen van Emerce.

Eerdere winnaars

2018: Flinders
2016: Omoda
2015: Albert Heijn Online
2014: Vente-Exclusive
2013: Futurumshop
2012: Nespresso

Vorig bericht SnowWorld lanceert vernieuwd merk met hulp van Springbok
Volgend artikel Schiphol glijd van tweede naar de derde plaats best verbonden luchthavens

Nu op WijNoordHolland