Nieuws

Direct Mail stuwt online naar grote hoogten

Grote bedrijven die hoofdzakelijk online opereren, grijpen steeds vaker naar een klassieke Direct Mail-campagne om hun internet-activiteiten te stimuleren.


Heerhugowaard – Verschil met vroeger is echter dat deze DM nu volledig op basis van klantspecifieke gegevens kan worden opgesteld waarmee de impact en respons van de boodschap aanzienlijk worden vergroot. ‘Targeting’ heet dat in vaktermen en bij Nic Oud in Heerhugowaard zijn ze volledig uitgerust)om deze Targeting DM-campagnes op te zetten en te produceren.

De oorzaak van deze revival van DM komt grotendeels voort uit de concurrentie die er momenteel is ontstaan in de e-mailbox. De kans dat mensen een commercieel mailbericht openen, neemt af en de irritatiegraad neemt toe. E-mail is uiteraard nog wel effectief, maar vooral binnen een bekende ontvangersgroep, oftewel mensen die zich ergens bewust voor hebben ingeschreven.

Inhaalslag

Paul den Blanken en Nick Alvares, beiden Key Accountmanagers bij Nic Oud, zijn dagelijks bezig om targeting bij bestaande en nieuwe klanten onder de aandacht te brengen. “DM is terug van weggeweest en past weer helemaal goed in de hedendaagse marketingmix”, zegt Den Blanken. “Er is sprake van een inhaalslag en dat komt omdat we in staat zijn mailingen volledig persoonsgericht en meetbaar te maken. Dat staat of valt overigens wel bij een goede database. Hoe beter je als bedrijf het profiel van je klanten in beeld hebt, bijvoorbeeld door hun surf- of koopgedrag te monitoren, des te beter kun je dan iemand bereiken met informatie die specifiek bij hem of haar past. Wij kunnen met die data mailingen maken die totaal van elkaar kunnen verschillen.”

Vorig bericht Overname aandelen Zaan-expresse
Volgend artikel Recordaantal kantoren in Metropoolregio Amsterdam omgezet in woningen

Nu op WijNoordHolland