Nieuws

Betaalprovider Mollie uit Amsterdam haalt 25 miljoen euro op voor internationale groei

De betaalprovider wil komende jaren vooral investeren in het vergrote van zijn positie op de Europese markt.


Adriaan Mol
Foto: Mollie

Amsterdam
Mollie is meer dan tien jaar geleden gelanceerd om betaalbare,  eenvoudige en betrouwbare online betalingen voor bedrijven van elke omvang aan te bieden en  bedient nu meer dan 65.000 bedrijven in Europa via zijn intern ontwikkelde, cloudgebaseerde  platform. Het bedrijf verwerkt jaarlijks meer dan €5 miljard aan betalingsvolume en groeit snel.

De markt veranderen

Van toeslagen voor overschrijvingen tot aan de snelle verwerking van betalingen, bankproducten  waren – en zijn nog steeds – verwarrend, stressvol en saai. Traditionele banken bieden het  midden- en kleinbedrijf niet de eenvoud en service die het verdient. Mollie is opgericht om de  markt te veranderen door complexe financiële technologie te vereenvoudigen en  MKB-gebruikers een voorsprong op de concurrentie te bieden met hun platform voor  bedrijfsmatige betalingen.

Oprichter Adriaan Mol heeft het bedrijf tot nu toe winstgevend gemaakt zonder hulp van  buitenaf, wat de kracht van het betaalplatform bewijst. Hij gelooft dat de tijd rijp is om de  expansie te versnellen vanwege het gebrek aan schaalbare concurrentie op de Europese markt.  “Met meer dan 65.000 ondernemers zijn we nog maar net begonnen met onze missie om  ondernemers in staat te stellen efficiënter te verkopen en te groeien met solide en  gebruiksvriendelijke financiële diensten. We zijn enorm verheugd aan te kondigen dat we  investeerders aan boord hebben die onze kernwaarden en langetermijnvisie delen. Met deze  investering kunnen we ons trackrecord van het creëren van innovatieve financiële producten  voor MKB-ondernemers voortzetten.”

Groei en uitbreiding

De investering zal worden gebruikt om de groei van het bedrijf te versnellen en de research- en  development-teams die aan de meer complexe, volgende generatie financiële oplossingen  werken, te ontwikkelen.     Over Mollie  Mollie werd meer dan tien jaar geleden opgericht door Adriaan Mol. Tegenwoordig heeft Mollie  145 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Italië – waarvan bijna de helft productgericht is. Mollie heeft 65.000 klanten, van lokale helden tot wereldwijde spelers zoals  Deliveroo, Dyson, Toms, Barts, Birkenstock, Neuhaus en Unicef.

Vorig bericht ABN AMRO werkt samen met startup-dienstverlener Firm24
Volgend artikel Dennis Straat nieuwe waarnemend burgemeester Landsmeer

Nu op WijNoordHolland