Nieuws

Aangepast logo voor zelfbewust havenbedrijf

Ruim vijf jaar na de verzelfstandiging van het havenbedrijf was een lichte retouche gewenst.


AMSTERDAM – Het nieuwe beeldmerk drukt beter de identiteit uit van het havenbedrijf. Het logo is ‘vetter’ geworden, de merknaam is ‘navy blue’ gekleurd en het rode beeldmerk compacter en krachtiger geworden.

Krachtig beeldmerk

“Het nieuwe beeldmerk representeert een zelfbewust en ambitieus Port of Amsterdam dat in een dynamisch tijdsgewricht een belangrijke positie inneemt, in de internationale handelsstromen en in de Amsterdamse metropoolregio. Mét onze klanten en onze omgeving staan wij voor uitdagingen op het gebied van energietransitie, de circulaire economie, mobiliteit en bereikbaarheid én digitalisering. Ook de druk op de fysieke ruimte daagt ons steeds verder uit. In die situatie is het belangrijk een duidelijke positie in te nemen, geholpen door een krachtig beeldmerk. Het vernieuwde logo helpt daarbij, mét behoud van herkenbaarheid. In deze animatie wordt de ontwikkeling van het logo uitgelegd.”

Port of Amsterdam

“Een sterk merk vraagt om consistent gebruik. Dus hanteert het havenbedrijf vanaf vandaag vaker de naam ‘Port of Amsterdam’. De juridische naam blijft Havenbedrijf Amsterdam NV. Om deze reden wijzigt ook een aantal social media accounts naar ‘Port of Amsterdam’. Dat geldt voor Twitter (was @HavenAmsterdam) en YouTube (was Haven Amsterdam). Ons LinkedIn-account heet al Port of Amsterdam en verandert dus niet.”

Vorig bericht Amsterdam toont komende twee jaar meeste huurgroei in Europa
Volgend artikel Minister en luchtvaartsector sluiten akkoord voor veiliger Schiphol

Nu op WijNoordHolland