Nieuw-Vennep
Vmoto, de wereldwijde fabrikant en distributeur van elektrische twee- en driewielers, heeft Bart van Raak (42 jaar) tot CEO van Vmoto Benelux benoemd. Van Raak is verantwoordelijk voor de nieuwe strategie en uitstraling van het merk waarmee het zich positioneert als speler in elektrische mobiliteit. Vmoto wil met zijn elektrische scooters en motoren consumenten duurzame mobiliteitsoplossingen aanbieden en tegelijkertijd bijdragen aan de vergroening van mobiliteit van bedrijven en binnensteden.
De afgelopen jaren was Bart van Raak actief binnen eMobility als Commercial Director bij leasebedrijven van elektrische scooters en e-bikes GreenMo en Moby. In de periode van 2014-2018 richtte hij een eigen Insurance Technology-bedrijf op dat oplossingen voor de verzekeringssector ontwikkelde. Hij leidde het bedrijf naar succes en verkocht het uiteindelijk.
Takenpakket
In zijn nieuwe rol als CEO van Vmoto heeft Van Raak als belangrijkste doel de nummer één eMobility provider te zijn voor B2B, B2C en B2G in de Benelux en later Europa. Zijn focus ligt op schone steden, schone mobiliteit en last-mile delivery oplossingen. Vmoto werkt binnen B2B en B2G al met opdrachtgevers als Gemeente Amsterdam, PostNL, het RDW, de politie, Domino’s en Pantar. “Steden voeren emissieloze zones in waardoor er vraag en ruimte ontstaat voor kleine, elektrische voertuigen. Bedrijven en overheidsinstellingen willen op die last mile hun mobiliteit groen en schoon inrichten. En hetzelfde geldt voor consumenten. We verwachten vanaf 2025 een sterke groei in vraag naar elektrische scooters, cargo-oplossingen en motoren.” stelt Bart van Raak
Ontwikkelen oplossingen die bijdragen aan duurzaamheid
Vmoto wil zijn positie als marktleider in Europa behouden en tegelijkertijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van milieuvriendelijkheid. Het bedrijf richt zich niet alleen op het aanbieden van elektrische voertuigen, maar ook op het ontwikkelen van aanvullende oplossingen die bijdragen aan duurzaamheid. Bart van Raak streeft ernaar om de successen van het bedrijf in de B2B- en B2G-sectoren in Europa uit te breiden en uiteindelijk wereldwijd. “Het uiteindelijke doel is om bij te dragen aan een schonere wereld, door ervoor te zorgen dat elektrische (deel)mobiliteit toegankelijk is in alle uithoeken van de wereld,” aldus Bart van Raak.
Bestel nu de beste boeken over Ondernemerschap!
Via onze partner managementboek.nl