Nieuws

No-code platform Betty Blocks lanceert Brits Partnerprogramma

De komende jaren zoeken we tientallen partners in het Verenigd Koninkrijk.


Alkmaar
Na de uitbreiding van het no-code platform naar het Verenigd Koninkrijk in januari dit jaar, zoekt Betty Blocks nu ook naar partners om de ontwikkeling van applicaties te versnellen. Vanuit Londen is het creatief digitaal bureau Holygrow in maart als eerste partner van start gegaan.

“De komende jaren zoeken we tientallen partners in het Verenigd Koninkrijk,†zegt Tom Oudhuis, VP Partner & Channel Management bij Betty Blocks. “We richten ons daarbij vooral op bedrijven met een bewezen staat van dienst in de ontwikkeling van software en digitale transformatie. Met Holygrow hebben we een hele goede start gemaakt, we hopen hier dit jaar nog meerdere partners aan toe te kunnen voegen.”

Democratiseren van software ontwikkeling

Volgens onderzoek van de Europese Commissie krijgt Europa in 2020 te maken met een tekort van 900.000 ICT-professionals.* De grote behoefte aan software en een tekort aan ontwikkelaars vragen om een nieuwe manier van software ontwikkeling. No-code en low-code platforms zijn de oplossing op deze groeiende behoefte. Op het moment wordt de markt gewaardeerd op $6,5 miljard, en groeit nog jaarlijks met zo’n 50%. Aan het einde van 2022 is de markt daarmee meer dan $21 miljard dollar waard.*

Citizen Developers

“Het no-code platform Betty Blocks biedt mensen met weinig tot geen programmeerervaring de mogelijkheid om complexe zakelijke applicaties te bouwen”, aldus Oudhuis. “Hierdoor hoeven partners geen traditionele programmeurs te werven maar kan dit werk ook door bedrijfskundigen of business consultants worden gedaan: de Citizen Developers.” Met deze aanpak kunnen bedrijven nog sneller applicaties ontwikkelen en maatwerk software projecten leveren.
Steeds meer bedrijven ondersteunen al Citizen Developers in hun organisatie. Daarmee versnellen ze hun innovatie en het creëren van digitale oplossingen. Partners van Betty Blocks helpen deze organisaties bij het implementeren van deze ideeën en strategieën. “We zijn daarom op zoek naar partners die altijd op zoek zijn naar de beste oplossing voor onze klanten. Onze partners willen investeren in training en marketing,” aldus Oudhuis.

Vorig bericht Amsterdam Logistics Board: samen slimmer, schoner en sneller
Volgend artikel Interactieve masterclass cybercrime voor MKB in Haarlem

Nu op WijNoordHolland