Nieuws

Nieuwe strategie Startpagina.nl biedt kansen voor branded content voor de online vijftigplusser

Startpagina mengt zich in de strijd om de online vijftigplusser.


Hoofddorp
Startpagina mengt zich nadrukkelijker dan ooit in de strijd om de online vijftigplusser. Met de toevoeging van populaire online spellen, nieuwsvideo’s en samenwerkingen met Libelle, Margriet en Nu.nl, verwacht Startpagina de doelgroep langer vast te houden en kansen te pakken op het gebied van branded content. “Wij worden steeds meer een modern lifestyleplatform voor de actieve vijftigplusserâ€, aldus woordvoerder Leon Dekker.

Al sinds de oprichting in 1998 wijst Startpagina mensen de weg op internet, vooral via links naar externe websites. Maar in toenemende mate wordt Startpagina zélf de plek voor nieuws, opinie en vermaak. Die ontwikkeling komt in een stroomversnelling door de introductie van games, blogs en de samenwerking met de populaire titels als Libelle, Margriet en Nu.nl.

Leon Dekker Manager marketing and analysis Startpagina.nl :
Maak je geen zorgen, Startpagina blijft gewoon het beginpunt op internet voor iedereen die daar behoefte aan heeft. We voegen een aantal nieuwe features toe om beter in te kunnen spelen op de veranderende behoefte van onze gebruikers. Hierdoor ontstaan er voor adverteerders nieuwe mogelijkheden op Startpagina.nl naast het bestaande aanbod.

Spraakmakend

De merken, die samen miljoenen lezers bereiken, gaan aantrekkelijke content delen met de bezoekers van Startpagina.nl. Daarnaast kunnen gebruikers zich sinds kort laven aan spellen als Bubbles, Majhong en vele andere. De blogpagina biedt meer artikelen en onderwerpen dan ooit, en door de toevoeging van nieuws- en lifestylevideo’s én een nieuwe videoserie rond GoeieVraag, heeft de Startpagina-bezoeker alles op het gebied van nieuws en vermaak tot zijn beschikking. Zonder daarvoor urenlang over internet te hoeven zwerven.

Branded content

“Hiermee weten we de aandacht van onze gebruikers langer vast te houden en bieden we in de vertrouwde omgeving van Startpagina een platform voor allerlei vormen van branded content en native advertisingâ€, aldus Leon Dekker, woordvoerder van Startpagina.nl. “Of het nu gaat om gesponsorde video’s, blogs of performance marketing in de juiste context, bij Startpagina ben je aan het juiste adres.â€

Zoeken, lezen, kijken en kopen

Zo kunnen bezoekers met één muisklik populaire spelletjes spelen, een blog lezen over manieren om wespen te verjagen, geïnformeerd worden over de perikelen rond het AZ-stadion, of de eerste scherpe beelden bewonderen van jonge wolvenwelpen op de Veluwe.

Dekker: “Met bijna 4 miljoen unieke bezoekers per maand en een actieve gebruikersgroep die zoekt, leest, kijkt en koopt op Startpagina.nl bieden we elke adverteerder een succesvolle campagne.â€

Over Startpagina.nl

Startpagina.nl wijst mensen de weg op het internet. Het platform, dat in 2018 zijn twintigjarig jubileum vierde, trekt maandelijks bijna 5 miljoen bezoekers. De site biedt een handmatige selectie van links waarmee bezoekers eenvoudig alles kunnen vinden wat zij nodig hebben op het internet. Van inspiratie, vragen & antwoorden, tot specifieke aankoop. Startpagina.nl is een belangrijke gids voor de ervaren internetgebruiker (50+).

Vorig bericht Noord-Hollandse chocolademakers beginnen duurzaamste chocoladefabriek van de wereld
Volgend artikel Verbinden van vraag en aanbod centraal op ‘Fueling the Future with Renewable Gases’ event

Nu op WijNoordHolland